جشنواره انگور و گردشگری در روستای حسن رباط برگزار شد

2015-09-19
327 بازدید

جشنواره انگور و گردشگری روستای حسن رباط به همت شورای اسلامی و دهیاری این روستا و حمایت و مشارکت دستگاههای ذیربط از جمله (فرمانداری شهرستان شاهین شهر ومیمه،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری،بخشداری میمه، اداره جهاد کشاورزی) و استقبال بی نظیر مردم و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در بیست و هفتم شهریور […]

hasan4

جشنواره انگور و گردشگری روستای حسن رباط به همت شورای اسلامی و دهیاری این روستا و حمایت و مشارکت دستگاههای ذیربط از جمله (فرمانداری شهرستان شاهین شهر ومیمه،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری،بخشداری میمه، اداره جهاد کشاورزی) و استقبال بی نظیر مردم و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در بیست و هفتم شهریور ماه در روستای حسن رباط برگزار گردید.

آقای راعی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در این جشنواره طی سخنانی ضمن تشکر از دست اندارکاران برپایی جشنواره ، به پتانسیل شهرستان شاهین شهر ومیمه در زمینه تاریخی و گردشگری اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: تاکنون حدود  ۳۵۰  اثر تاریخی در سطح شهرستان شاهین شهر ومیمه شناسایی شده است  و  ۳۹  اثر نیز در فهرست آثار ملی ثبت و  ۸  اثر در حال ثبت ملی  و  ۲  اثر قنات وزوان و قنات مزد آباد میمه در آستانه ثبت جهانی هستند.

وی افزود :در زمینه کشاورزی و دامپروری شهرستان دارای ظرفیتهای خوبی می باشد ، به طوری که در زمینه تولید شیر و گوشت سفید رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

مجتبی راعی، سطح زیر کشت انگور در منطقه را حدود ۴۵۰ هکتار اعلام نمود و افزود :۶۰ هکتار از این سطح در روستای حسن رباط واقع شده است.وی یاد آور شد ارقام مختلف انگور در منطقه کشت می شود و رقم غالب روستای حسن رباط رقم کشمشی میباشد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ، در ادامه با اشاره به  برخی از جاذبه های گردشگری شهرستان از جمله،مناطق حفاظت شده قمیشلو و موته ،کاروانسراهای عباسی، مساجد جامع، امامزاده ها ،روستاهای تاریخی سه ،کلهرود ،مراوند ، حمام های قدیمی و خانه های تاریخی و موزه های مردم شناسی در برخی از شهرهای شهرستان خاطر نشان نمود :برای موضوع گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در راستای اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی و هدف گذاری صورت پذیرد.

وی برپایی این جشنواره را در راستای توسعه بومی گردی و معرفی صنایع دستی و تولیدات و صنایع دستی شهر ها و روستاهای بخش میمه دانست و افزود: امیدواریم نتایج آن بتواند در شکوفایی اقتصاد منطقه و بهبود زندگی ساکنان موثر واقع گردد.

لازم بذکر است برپایی نمایشگاه عرصه محصولات محلی و صنایع دستی منطقه ، اجرای نمایشهای هنری و موسیقی سنتی و پذیرایی از شرکت کنندگان با غذاهای محلی از جمله برنامه های برگزار شده در این جشنواره بود.

منبع : سایت فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه