گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه ی وزوان – ۹۴/۶/۶

2015-08-29
45 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوی گفت : علی علیه السلام می فرمایند: خدا ترس باشید و دین خود را با تقوی و پرهیزکاری حفظ نمایید . وی افزود تقوی یعنی […]

CIMG0027

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوی گفت : علی علیه السلام می فرمایند: خدا ترس باشید و دین خود را با تقوی و پرهیزکاری حفظ نمایید . وی افزود تقوی یعنی پای بندی به دین و انجام وظیفه و عدم پیروی از شیطان . حجت الاسلام زمانی در ادامه به مبحث ” نبایدهای اخلاقی ” پرداخت و پرهیز از گناهان کبیره ی غیبت ، حسادت و نفاق را توصیه کرد .

CIMG0057

اهم مطالب خطبه ی اول بشرح زیر است : نبایدهای اخلاقی از نظر عرف و انسانیت قابل قبول نیست و باید از آنها پرهیز کرد . از جمله ی این نبایدها غیبت است که جزء گناهان کبیره است . دیگری حسادت که باعث بیماری جسمی و روحی می شود و نوعی کمبود شخصیت را بهمراه دارد . دیگری نفاق و دورویی است که انسان زبان و دلش تفاوت دارد . ظاهر و باطن یکی نیست . امام کاظم ع فرمودند : بدترین انسان کسی است که دو چهره و دو زبان داشته باشد . این انسان در روز محشر با دو دهانه ی آتش ظاهر می شود . گناه نفاق از کفر بدتر است .

CIMG0059

پیامبر می فرمایند : من از کفر بر شما نمی ترسم اما از انسان منافق و چرب زبان می ترسم که با چرب زبانی مردم را فریب می دهد و بر آنان حاکم می گردد . مخصوصا انسانهایی که در موقع انتخابات برای جذب آراء مردم فریبکاری می کنند . نبی مکرم اسلام فرموده اند : سه خصوصیت در هر که باشد منافق است هر چند نماز بخواند : کسی که در امانت خیانت کند . هرگاه سخنی بگوید دروغ بگوید و اگر وعده ای بدهد خلف وعده کند . خطبه ی دوم نماز جمعه به ذکر مناسبت ها اختصاص یافت .

Untitled

وی ایام هفته ی دولت  و یاد و خاطره ی  شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت : آنان که به مصداق مجاهدان در راه خدا با لیبرال ها مبارزه کردند و در آتش فتنه ی آنان سوختند .

CIMG0041

امام جمعه ی بخش میمه هفته ی دولت را فرصتی دانست که دولتمردان به ارزیابی خود از ادامه راه شهیدان با مصادیق ساده زیستی ، پای بندی به اصول خدمتگزاری و امانت داری بپردازند. حجت الاسلام والمسلمین زمانی با توجه به تایید موفقیتهای دولت روحانی توسط مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم و دولت و پیروی از ولایت فقیه مشکلات مرتفع  و دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند . حجت الاسلام زمانی در پایان خطبه ی دوم نماز سالروز قیام دلیران تنگستان و یاد رئیسعلی دلواری را که بخشی از تاریخ مبارزات ایران بوده اند گرامی داشت .

خلاصه ی خطبه ها – علی عاصمی پور

تصاویر – جهانگیر حدادیان

 مکبر – محسن روستا