صالحی: در آمریکا علیه برجام بیلبورد نصب کردند

2015-08-18
133 بازدید

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در طرف مقابل غوغایی برپا است و بر سر موضوع برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) همه به هم ریخته اند و اختلافات سیاسی شان اوج گرفته است. دکتر علی اکبر صالحی روز سه شنبه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اینک در بیشتر بزرگراههای آمریکا بیلبوردهایی […]

۳۳۳۹۲

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در طرف مقابل غوغایی برپا است و بر سر موضوع برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) همه به هم ریخته اند و اختلافات سیاسی شان اوج گرفته است.

دکتر علی اکبر صالحی روز سه شنبه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اینک در بیشتر بزرگراههای آمریکا بیلبوردهایی در مخالفت با برجام نصب شده و رقم بودجه ای که از برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی به همین منظور در آنجا هزینه می شود غیر قابل تصور است.

وی ادامه داد: رسانه های آنها به ویژه رسانه های تصویری کلیپهایی با زیرنویسهای گسترده مبنی بر تهییج مردم به مخالفت با برجام پخش می کنند و اختلافاتشان در این زمینه گسترده است.

معاون رییس جمهوری گفت: در این شرایط ما باید با دقت و مراقبت بیشتر و تحلیل درست از آنچه در حال وقوع است تصمیم بگیریم، در غیر این صورت ممکن است در مسیر درست و صلاح گام برنداریم.

وی در خصوص بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و موافقت یا مخالفت با آن نیز اظهارداشت: با وحدت و انسجامی که در مملکت ما وجود دارد امیدواریم آنچه منافع ملی را حفظ کرده و به مصلحت کشور باشد محقق شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: کشور ما چندصدایی است اما در عین حال اساس آن بر وحدت و انسجام داخلی متمرکز شده و بر خلاف سایر کشورها جهتگیری و مقصد همه ما با وجود برخی اختلاف نظرها یکی است.

وی ادامه داد: بطور طبیعی ابهامهایی هم وجود دارد اما تیم مذاکره کننده طی این مدت تمام تلاش خود را برای رفع ابهامات و دور کردن تشویشها انجام داده لذا پاسخگوی دغدغه ها بوده است.

صالحی گفت: مجلس در راس امور است و اگر تکلیفی برای خود ببیند بدان اقدام می کند،خوشبختانه در جمهوری اسلامی وحدت نظر و انسجام محکم وجود دارد و در این راستا و بر اساس مصالح کشور عمل خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه تعطیلی تاسیسات هسته ای اظهارداشت: کجا تعطیل شده؟ اعلام کنید! ضمن آنکه افراد و رسانه هایی که مدعی تعطیلی این تاسیسات هستند می توانند از آنها بازدید کنند.

معاون رییس جمهوری افزود: هم اینک ۹ هزار سانتریفیوژ در حال فعالیت و قرار است این تعداد به پنج هزار مورد برسد اما این کاهش تعداد به مفهوم کاهش تعداد نیروهای سازمان انرژی اتمی نیست.

وی ادامه داد: همه کارکنان سازمان در تمامی رده ها سر کار و مسوولیت خود هستند، کارها پیش می رود و نظنز هم سرجای خود است ضمن آنکه اگر تعداد سانتریفیوژ کم می شود تعداد افراد و نیروهای فعال کاهش نمی یابد و همه فعال خواهند بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر یک روزه خود به مشهد علاوه بر حضور در مرحله کشوری جشنواره خوارزمی و نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته ای، کلنگ ساخت دبیرستان انرژی اتمی را در این شهر بر زمین زد.