گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه ی وزوان – ۹۴/۵/۲۳

2015-08-15
104 بازدید

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام :  هرکه می خواهد عزیزترین انسانها باشد تقوی پیشه کند و از شیطان پرهیز نماید . نماز پرشکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان با بیان روایت صدرالذکر و سفارش به تقوی در خطبه ی […]

CIMG0154

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام :  هرکه می خواهد عزیزترین انسانها باشد تقوی پیشه کند و از شیطان پرهیز نماید .

نماز پرشکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان با بیان روایت صدرالذکر و سفارش به تقوی در خطبه ی اول نماز به مبحث ” پرهیز از غیبت ” پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است :

CIMG0129

غیبت یک امر ناپسند است و شدیدا ادیان الهی آن را نهی کرده اند . گناه غیبتی که منجر به ریختن آبروی کسی گردد بخشیده نمی شود مگر رضایت غیبت شونده بدست آید . خداوند می فرماید عذاب دردناک در انتظار کسانی است که دوست دارند بدی های دیگران را برملا سازند .  حتی شنیدن غیبت نیز گناه کبیره شمرده شده است و وظیفه ی شنوندگان نهی از منکر می باشد .

CIMG0138

 کسی که غیبت می کند نشانه ی حقارت و حسادت اوست و این امر نهایت تلاش فرد عاجز می باشد . مومن نباید اگر در مورد برادر دینی خود غیبتی شنید ساکت بماند بلکه باید از وی دفاع نماید چرا که آبروی مومن محترم می باشد .

کفاره ی غیبت عذرخواهی از فرد غیبت شونده و طلب حلالیت از اوست .

CIMG0184

خطبه ی دوم نماز جمعه با درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام و سفارش به تقوی آغاز شد و حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر فلسفه ی مرگ بر امریکای مردم ایران تاکید کرد که خواست مردم آزادسازی دارایی های ایران توسط کاخ سفید و لغو یک جای تحریم ها می باشد . در ادامه مناسبتهای هفته به شرح زیر یادآوری گردید :

CIMG0167

اول ذی القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه س و  ” روز دختر ”

یازدهم ذی القعده ولادت امام رضا ع

بیست و سوم مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی

بیست و ششم مرداد ۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

CIMG0169

 امام جمعه ی بخش میمه در ادامه افزود : تداوم جنایات آل سعود مایه ی شرمندگی مدعیان حقوق بشر می باشد و میلیون ها انسان در معرض خطر و نابودی قرار گرفته اند . وی افزود : پیامبر اکرم فرموده اند هرکس صدای کمک خواهی مسلمانی را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست .

CIMG0177

خطیب جمعه ی وزوان همچنین استقبال مردم شریف ایران از شهدای غواص را نشان دهنده ی قدردانی مردم از خون پاک شهیدان دانست . وی در خاتمه در خصوص مهاجرت ها از میمه به مسئولین تذکر داد و از مسئولان خواست که به این مسئله توجه جدی داشته باشند .

CIMG0190

خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف

تصاویر : جهانگیر حدادیان

 مکبر : حسین شکری