حمیدرضا سراجی – تغییر کاربری کمربندی میمه به خیابان

2015-08-09
314 بازدید

چند روزی است که گروه صبح میمه در شبکه اجتماعی تلگرام ایجاد شده و خوشبختانه مورد استقبال همشهریان محترم قرار گرفته است . این گروه فعلا بیش از یکصد عضو دارد و فقط از کاربران بومی عضوگیری می نماید. اعضای گروه راس ساعت ۱۰ شب در گروه حضور پیدا نموده و در رابطه با مسائل شهر به […]

چند روزی است که گروه صبح میمه در شبکه اجتماعی تلگرام ایجاد شده و خوشبختانه مورد استقبال همشهریان محترم قرار گرفته است . این گروه فعلا بیش از یکصد عضو دارد و فقط از کاربران بومی عضوگیری می نماید.

اعضای گروه راس ساعت ۱۰ شب در گروه حضور پیدا نموده و در رابطه با مسائل شهر به بحث و تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با موضوع مربوطه ارائه می دهند.

شب گذشته به پیشنهاد شهردار محترم ، موضوع بحث ، ورودی جنوبی شهر انتخاب شد و پیشنهاداتی مطرح گردید اما ادامه بحث به امشب موکول گردید. لذا بنده تصمیم گرفتم پیشنهاد خودم را به صورت تصویری در سایت صبح میمه ارائه کنم تا کاربران سایت نیز بتوانند در این بحث مشارکت داشته باشند.

kamarbandi (1)

همانطور که می دانید بعد از تابلو خوش آمدگویی به شهر میمه کمربندی قرار دارد. در فرهنگ معین جاده کمربندی این گونه تعریف شده است.

“جاده ای که دور شهر کشیده می شود تا خودروها مجبور به گذشتن از داخل شهر نباشند.”

با احداث منازل مسکونی و اداری در شرق این جاده از جمله مسکن مهر ، کوی هواشناسی و منازل جباری  این جاده دیگر عملا کمربندی نبوده و یک خیابان محسوب می شود. اما عبور کامیون های عبوری از میمه در خیابانی که کمربندی معرفی می شود خطرات بسیاری را به دنبال دارد. کمربندی ای که شاید تنها کمربندی دوطرفه در کشور باشد تا کنون جان چندین شهروند میمه ای را گرفته و جان بسیاری از ساکنین منازل فوق الذکر را تهدید می کند.

kamarbandi (2)

لذا بنده پیشنهاد می کنم این جاده به خیابان تغییر کاربری پیدا کرده و ورودی آن برای جلوگیری از ورود اتومبیل های عبوری به نزدیک پل مسیل میمه منتقل گردد. با این کار زمین های اختصاص داده شده به ورودی کمربندی آزاد شده و شهرداری می تواند با واگذاری این زمین ها به مشاغلی جز مشاغل موجود در خیابان انقلاب اسلامی از جمله ساخت تالار و  نمایندگی های مجاز و مجهز تعمیر اتومبیل و . . .  می تواند درآمدی را برای تکمیل خیابان فوق (کمربندی فعلی) کسب نماید.

kamarbandi (3)

در گام بعدی پیشنهاد می گردد که این خیابان به دلیل آزاد بودن زمین های اطرافش تبدیل به بلوار شود. همانطور که می دانید اگر راننده ای دوربرگردان آخر خیابان انقلاب اسلامی را رد کند برای دور زدن چاره جز رفتن تا شهر وزوان ندارد و این به نظر من قابل قبول نیست. واگذاری زمین های ورودی کمربندی می تواند هزینه احداث یک پل زیر گذر را در مکان مشخص شده در تصویر تامین کند. زیرگذری که مزایای بسیاری دارد.

kamarbandi (4)

گام بعدی می تواند جانمایی و احداث خیابان هایی بین خیابان انقلاب اسلامی و بلوار فوق الذکر باشد.

مشکل دیگر این محدوده وجود مسیلی پر پیچ و تاب در این محدوده است که نه تنها چشم انداز نازیبایی دارد بلکه مساحت زیادی از زمین های مرغوب این منطقه را در بر گرفته است. چنانچه بشود مسیری در کنار بلوار برای عبور سیل های احتمالی احداث گردد. این دو مشکل نیز حل می گردد.

قبلا هم گفته ام :

بنده خود می دانم نظراتم کارشناسی نبوده و ممکن است عملی نباشد اما اعتقاد دارم گاهی ممکن است نظر یک شخص عادی مثل من باعث زده شدن جرقه ای در ذهن متخصصان شود.