گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان – ۹۴/۵/۹

2015-08-01
60 بازدید

نماز باشکوه این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه ی موقت در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران جمعه به رعاایت تقوای الهی و در ادامه ی مباحث پیشین نماز به […]

CIMG0037

نماز باشکوه این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه ی موقت در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران جمعه به رعاایت تقوای الهی و در ادامه ی مباحث پیشین نماز به تبیین شاخصه های مهم برای سبک زندگی مناسب و مطلوب پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول بدینشرح است :

CIMG0025

شاخصه های مهم برای سبک زندگی عبارتند از : عفاف ، حیا ، غیرت و حجاب . فرد مومن دارای حیا می باشد و حیا جز جنود عقل است و انسان جاهل انسان بی حیاست . انسان عاقل خود را در محضر خدا می بیند . انسان عاقل عفاف می ورزد . کسی که از کارش می دزدد و رشوه می گیرد و انسانیت را به تاراج می گذارد پاکدامن نیست . عنصر سوم غیرت است  و انسان مومن کوه استوار است و شجاعت دارد و مقاوم است دفاع مقدس را آدم های با غیرت آفریدند . عنصر بعدی حجاب است . ریشه ی بی حجابی در بی غیرتی است . این دو با یکدیگر رابطه ی تنگاتنگ دارند . جامعه ای که بی حجاب باشد غیرت ندارد . امروز حجاب یک مسئله ی جدی برای جامعه ی ماست . مشکل از جایی پیدا می شود که عزت کاهش می یابد .

CIMG0051

دکتر خیری با انتقاد از برگزاری جشن طلاق در پاره ای از نقاط کشور ، طلاق و این بنای مبغوض خداوند را از بدترین کارها در فرهنگ اسلامی دانست . خطبه ی دوم نماز با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد .

CIMG0081

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری در ادامه ی خطبه ی دوم به بیان مناسبتها پرداخت و با یاد آوری اولین نماز جمعه در ۵ مرداد ۵۸ یاد و خاطره ی امامان جمعه ی فقید تهران و قم حضرات آیات طالقانی و مشکینی را گرامی داشت . وی ماه شوال را دارای مناسبتهای گوناگون دانست که عبارتند از :

CIMG0062

– ورود امام رضا ع به مرو

– حرکت امام علی ع به سمت جنگ صفین

– عملیات مرصاد که با غیرت اسلامی رقم خورد .

– ۹ مرداد سالروز اهدای خون

CIMG0085

خطیب جمعه ی شهر وزوان در پایان خطبه ی دوم نماز با اشاره به توافق هسته ای گفت : فرهنگ مقاوم یک سرمایه ی بزرگ ملی می باشد و باعث می شود که ما در عرصه های مختلف قوی و کارآمد باشیم .

گزارش : ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان

خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف

 تصاویر : جهانگیر حدادیان

 مکبر : محمد ولی