استاندار اصفهان از قنوات بخش میمه گفت

2015-07-29
89 بازدید

خبرگزاری مهر استانها اصفهان استاندار اصفهان: اصفهان در کسب رتبه‌های برتر علمی با جایگاه اصلی خود فاصله دارد شناسهٔ خبر: ۲۸۶۹۶۶۹ – سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ – ۲۰:۱۱ استانها > اصفهان اصفهان -استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ تعداد رتبه‌های تک رقمی کنکور و کسب رتبه‌های ممتاز در المپیادهای جهانی درجایگاه واقعی […]

IMG16353452

خبرگزاری مهر

استانها اصفهان
استاندار اصفهان:
اصفهان در کسب رتبه‌های برتر علمی با جایگاه اصلی خود فاصله دارد

شناسهٔ خبر: ۲۸۶۹۶۶۹ – سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ – ۲۰:۱۱
استانها > اصفهان
اصفهان -استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ تعداد رتبه‌های تک رقمی کنکور و کسب رتبه‌های ممتاز در المپیادهای جهانی درجایگاه واقعی خود نیست،گفت:اصفهان از جایگاه اصلی خود فاصله زیادی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور عصر سه شنبه در یکصد و سومین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که به خاطر تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در استانداری برگزار شد با اشاره به گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش صنعت و کشاورزی اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن ۹ هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تولید ۷۰ درصد فولاد، ۶۰ درصد از مصنوعات طلا و ۵۰ درصد سنگ کشور در استان اصفهان بیان داشت: همچنین با وجود اینکه استان اصفهان نفت خیز نیست ۳۲ درصد از محصولات نفتی کشور نیز در استان اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در بحث گردشگری و صنایع دستی در سطح کشور حرف اول را می‌زند، افزود: باید توجه داشته باشیم که ۵۰ درصد از صنایع دستی استان اصفهان مهر اصالت یونسکو را دارا هستند.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار اثر تاریخی برگزیده استان اصفهان ادامه داد: ۱۷۰۰ اثر از استان ثبت ملی و ۵ اثر نیز در سطح بین‌المللی به ثبت رسیده‌اند.

زرگرپور با بیان اینکه مراسم قالیشویان مشهد اردهال اصفهان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ثبت جهانی شده‌اند، افزود: همچنین حمام فین کاشان و سه قنات وزوان، میمه و اردستان در حال بررسی برای ثبت جهانی شدن هستند.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری توریست‌های خارجی کشور از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و در استان اصفهان نیز گفت: در حال حاضر از ۸۶ کشور دنیا به استان اصفهان سفر می‌کنند.

استاندار اصفهان در خصوص ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش دانشگاهی نیز گفت: ۵ دانشگاه استان اصفهان ثبت رنکینگ بین‌المللی هستند و ۱۶۰ واحد آموزش عالی در سطح استان پذیرای ۳۳۰ هزار دانش آموز هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ هزار دانشجو در سطح استان اصفهان در رشته دکترا مشغول به تحصیل هستند.

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان به لحاظ تعداد رتبه‌های تک رقمی کنکور و کسب رتبه‌های ممتاز در المپیادهای جهانی در جایگاه واقعی خود نیست، افزود: استان اصفهان از جایگاه اصلی خود فاصله زیادی دارد و در این زمینه جای کار زیادی هست.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری بسیاری از استان‌های کشور رسیدن به جایگاه اصفهان در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و تحقیقاتی است، ادامه داد: از این رو باید توجه داشته باشیم که با استناد به گفته یکی از اساتید دانشگاه فرانسه که حدود یک ماه گذشته به اصفهان سفر کرده بود جهانیان اصفهان را به دلیل درخشش و توانایی‌هایش در عرصه تاریخ، فرهنگ و علم می‌شناسند و باید به این مهم توجه شود.