آندو : عمیقا نسبت به شهدا احساس دین می کنم

2015-07-27
52 بازدید

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران جایزه خود به عنوان بهترین هافبک لیگ برتر را به شهدای شهر تبریز تقدیم کرد. آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره غیبتش در مراسم برترین‌های فوتبال ایران اظهار کرد: اگر زودتر به من اطلاع می‌دادند شاید می‌توانستم در مراسم شرکت کنم اما مسئولان سازمان لیگ روز چهارشنبه هفته پیش […]

images (1)

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران جایزه خود به عنوان بهترین هافبک لیگ برتر را به شهدای شهر تبریز تقدیم کرد.

آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره غیبتش در مراسم برترین‌های فوتبال ایران اظهار کرد: اگر زودتر به من اطلاع می‌دادند شاید می‌توانستم در مراسم شرکت کنم اما مسئولان سازمان لیگ روز چهارشنبه هفته پیش در حالی که فقط ۳ روز به برگزاری مراسم مانده بود با من تماس گرفتند که من هم هرچه تلاش کردم نتوانستم گذرنامه‌ام را ازمسئولان باشگاه ام الصلال قطر دریافت کنم.

وی افزود: تیم جدیدم برای برگزاری اردوی تدارکاتی هفته آینده عازم هلند است و گذرنامه من را باشگاه برای ارجاع به سفارت هلند در قطر تحویل گرفته و امکان بازگرداندن گذرنامه و اقدام برای سفر به ایران در زمان کوتاه وجود نداشت. از طرفی چون گذرنامه‌ام را تازه عوض کرده بودم باید برای گرفتن ویزای قطر هم دراین فرصت کم اقدام می‌کردم تا برای بازگشت دوباره به این کشور دچار مشکل نشوم اما متاسفانه در این زمان اندک که در ایام تعطیلی هم بود فرصتی وجود نداشت تا اقدام کنم. با این حال از دعوت مسوولان تشکر می‌کنم و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این گونه مراسم هرسال با ابهت بیشتری برگزار شود. اعتقاد دارم که این قبیل کارها به فوتبال ایران شخصیت می‌دهد و باید ادامه پیدا کند.

تیموریان درباره اینکه با وجود انتخاب شدن به عنوان برترین هافبک سال و قرار گرفتن در این پست بالاتر از قاسم حدادی‌فر در اقدامی عجیب به عنوان مرد سال فوتبال ایران برگزیده نشد، گفت: مهم‌تر از این مسئله صحبت‌هایی بود که مسئولان در آن مراسم درباره شهدای جنگ تحمیلی به زبان آوردند. در جریان صحبت‌هایی که درباره شهدای عزیزمان انجام شد قرار گرفتم و باید از افرادی که نام شهدا را در این مراسم به زبان بردند تشکر ویژه کنم.

وی افزود: بدون شک اگر شهیدان آن رشادت‌ها را به خرج نمی‌دادند اکنون کشورمان در این آرامش و امنیت وجود نداشت. شنیدم که آقای قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران در آن مراسم نمادی که به عنوان برترین باشگاه به آنها اهدا شد را تقدیم شهدا کردند. من هم قصد دارم همین کار را انجام دهم چون عمیقا نسبت به شهدای عزیز کشورمان احساس دین می‌کنم. می‌خواستم نمادی که به عنوان بهترین هافبک به من اهدا شد را تقدیم شهیدان ۸ سال دفاع مقدس شهر تبریز کنم. از آقای عباسی و آقای ذوالفقاری مدیرعامل و سرپرست باشگاه تراکتورسازی می‌خواهم که این نماد را تقدیم موزه شهدای شهر تبریز کنند تا شهیدان بدانند که ما ورزشکاران به یادشان هستیم.

تیموریان به حضور علی کریمی در این مراسم اشاره‌ای داشت و از او بابت غیبتش عذرخواهی کرد: علی کریمی دوست همیشگی من هست و خواهد بود. برای علی احترام بسیاری قائلم و همیشه به شخصیت او احترام گذاشته‌ام. کریمی از آن دسته انسان‌هایی است که پاکی، صداقت و یکرنگی خاصی دارد و هیچ وقت در زندگی‌اش نقش بازی نکرده و دلیل محبوبتش میان پرسپولیسی‌ها و همه مردم هم همین رفتار صادقانه است. برای علی و خانواده‌اش آرزوی موفقیت و کامیابی دارم و از او بابت اینکه در مراسم نبودم تا جایزه‌ام را از دستش بگیرم عذرخواهی می‌کنم.

بازیکن جدید تیم ام صلال در پایان حرف‌هایش بار دیگر وقتی با این سوال مواجه شد که درباره استقلال و اینکه چه شد وسط فصل چهاردهم آن اتفاقات رخ داد که ازاین تیم جدا شود همچنان سکوت کرد و گفت: درآینده همه حقایق مشخص می‌شود. من ترجیح می دهم به احترام هواداران واقعی استقلال و البته برای آرامش تیم محبوبم استقلال سکوت کنم و درباره برخی اتفاقات حرفی نزنم.