گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۵/۲

2015-07-25
209 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز  تصاویر – امیر حسین صادق مسجد جامع امروز میزبان نمازگزاران جمعه ای بود که از سراسر بخش میمه در این مکان مقدس حضور به هم رسانیده بودند تا با شکوه هرچه تماتر این فریضه الهی را به امامت حجت الاسلام زمانی ، امام جمعه محترم  اقامه دارند. خطیب جمعه میمه […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر – امیر حسین صادق

IMG_3614

مسجد جامع امروز میزبان نمازگزاران جمعه ای بود که از سراسر بخش میمه در این مکان مقدس حضور به هم رسانیده بودند تا با شکوه هرچه تماتر این فریضه الهی را به امامت حجت الاسلام زمانی ، امام جمعه محترم  اقامه دارند.

IMG_3605

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را به بیان مسائل و نکاتی ارزشمند پیرامون مساله عبادت و بندگی خدا اختصاص داد و پس از سفارش به تقوای الهی و نظم در ابتدای خطبه اول خود مهمترین وظیفه انسان را به عنوان اشرف مخلوقات عبادت و بندگی خداوند دانست.

IMG_3600

و با بیان این حدیث از رسول اکرم (ص) که فرموده اند: «آنچه خداوند بر تو واجب نموده را ادا کن چرا که در این صورت عابدترین مردم خواهی بود.»  بر لزوم این امر یعنی تاکیید کردند و خاطرنشان کردند که عبادت واقعی عبادتی است که صرفا” زبانی نباشد بلکه همراه با فکر وبرای رضای خداوند باشد.عبادتی که شکر نعمت همیشه همراه او باشد  و سبب خداشناسی آگاهانه شود.

IMG_3610

در آغاز خطبه دوم حجت الاسلام زمانی به عنوان امام جمعه بخش ، نهاد نماز جمعه را یک نهاد مردمی خواندند که به هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی وابستگی ندارد  و پشتوانه محکم آن  مردم و حمایت مردم است که سبب شده این نهاد  تاثیر مهمی بر تعیین سیاست های کلی و مردمی نظام داشته باشد.

IMG_3619

لذا در این راستا با قدردانی از حضور مردم و مسئولین در اقامه این فریضه و حمایت آنان از این نهاد بر لزوم حمایت بیشتر از نماز جمعه توسط آن ها تاکید کردند و خاطر نشان کردند که حمایت تنها به معنای حضور در نماز جمعه نیست بلکه به معنای آن است که باید نسبت به نماز جمعه آگاهی داشته باشیم و این نهاد را به عنوان یک نهاد مهم و سازمان دهنده ی امور نگاه کنیم.

IMG_3656

خطیب جمعه میمه در ادامه  سخنان خود جایگاه فعلی بخش میمه  در سطح استان  را درخور شأن و منزلت این بخش نداستند و خاطر نشان کردند که این بخش شایسته جایگاهی بالاتر از جایگاه فعلی آن در سطح استان است.

IMG_3656

پایان بخش خطبه های این هفته بیان مناسبت های هفته بود که

هشتم شوال، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع

۱۵هم شوال سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه سیدالشهدا  و

۶ مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای از جمله مناسبت های مورد اشاره توسط امام جمعه محترم در این خطبه بود.

IMG_3598
این گزارش حاکی است در بین دو نماز یاد و خاطره ی زنده یاد عباسعلی قیومیان با ذکر صلوات و قرائت فاتحه گرامی داشته شد .

IMG_3663

همچنین بمناسبت ۵ مرداد سالروز اولین اقامه ی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان امر نماز با اهدای لوح یادبود توسط امام جمعه ی محترم بخش میمه به شرح زیر تقدیر و سپاسگزاری شد :

IMG_3669

– عبدالرضا شیبانی ، مدیر سایت صبح میمه

– علیرضا هاشمی ، خبرنگار نماز جمعه

– مرتضی اسفندی مجری نماز جمعه

 – محمد رحمانیان ، مجری نماز جمعه

 – عباسعلی حدادیان ، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ی وزوان

IMG_3648
آقای حسین مختاری ، مجری نماز جمعه ی امروز