باران دیروز و سیلاب در مسیلهای شمالی میمه – فیلم

2015-07-21
396 بازدید

… و یک بار هم در بیابان کاشان هوا ابر شد و باران تندی گرفت  و سردم شد آن وقت در پشت یک سنگ اجاق شقایق مرا گرم کرد … سهراب سپهری باران رگباری روز گذشته در کمتر از ۳۰ دقیقه ، ۸/۶ میلی متر بارید تا به استناد گزارش آقای ثابتی رئیس اداره ی […]

… و یک بار هم در بیابان کاشان هوا ابر شد

و باران تندی گرفت

 و سردم شد آن وقت در پشت یک سنگ

اجاق شقایق مرا گرم کرد … سهراب سپهری

IMG_3520

باران رگباری روز گذشته در کمتر از ۳۰ دقیقه ، ۸/۶ میلی متر بارید تا به استناد گزارش آقای ثابتی رئیس اداره ی هواشناسی میمه میزان بارندگی های سال زراعی جاری که ۲ ماه دیگر به پایان آن مانده است به ۱۳۰/۶ میلی متر برسد و از سال زراعی گذشته ۴۰ میلی متر کمتر باریده باشد .

IMG_3523

مسیل شمالی گلستان صبح روز بعد از باران و جاری شدن سیل

گزارش مسافرین عبوری جاده ی اصفهان تهران حاکی از آنست که بلافاصله پس از بارش تند باران ، سیل در مسیلهای شمالی میمه که از زمینهای مجموعه ی گلستان می گذرد جاری  و در ساعات اولیه ی جاری شدن بیش از نیمی از پلهای مسیر از سیل انباشته شده است . تصاویر این پست در اولین ساعات بامداد روز بعد تهیه شده است و تصاویر نشان می دهد که ساعت ها پس از بارندگی سیل در مسیل پایینی که از جنوب باغ گردوی گلستان می گذرد ، همچنان ادامه دارد . تماس شب گذشته با آقای ذاکری دهیار محترم روستای موته هم حکایت از آن داشت که سیل مهیب و سرکشی از رودخانه ی تخت سرخ که به سمت موته می رود جریان داشته است و اهالی ضمن شادی بارش باران ، نگران پیشامدهای احتمالی بروز سیل و آماده ی پیشگیری از بروز خسارات سیل در صورت سر ریز شدن از مسیل مجاور روستا بوده اند . گفتنی است در ارتباط با بارش تند باران روز گذشته و جاری شدن سیل در نقاط مختلف بخش میمه ، خوشبختانه بروز خسارتی گزارش نگردیده است .

IMG_3527

مسیل جنوبی گلستان ، صبح روز بعد از باران سیلاب هنوز در مسیل جریان دارد

IMG_3531

داغ آب نشان می دهد که سیلاب روز گذشته ، حجم بالایی از مسیل را به خود اختصاص داده است .

IMG_3534

مسیل جنوبی گلستان

IMG_3538

عکس سلفی بامداد ۳۰ تیر ۹۴ در حاشیه ی جاده ی اصفهان – تهران