اجرای طرح ۱۴۰ هکتاری و فروشگاه محصولات گلستان

2015-07-20
113 بازدید

همانطور که در پستهای اخیر هم اشاره شده ، طرح آبیاری نوین شرکت گلستان میمه در قریب ۱۴۰ هکتار به پیمانکار داده شده است . پروژه نزدیک به ۲۳ کیلومتر لوله گذاری اصلی دارد که با گودبرداری به عمق ۸۰ سانتیمتر در دست اقدام است این طرح ۸۶۴۵۰۰۰۰۰تومان کمک بلاعوض دارد . البته این کمک […]

IMG_3486

همانطور که در پستهای اخیر هم اشاره شده ، طرح آبیاری نوین شرکت گلستان میمه در قریب ۱۴۰ هکتار به پیمانکار داده شده است . پروژه نزدیک به ۲۳ کیلومتر لوله گذاری اصلی دارد که با گودبرداری به عمق ۸۰ سانتیمتر در دست اقدام است این طرح ۸۶۴۵۰۰۰۰۰تومان کمک بلاعوض دارد . البته این کمک در پایان اجرا و بازدید کارشناسان صندوق حمایت از توسعه ی بخش کشاورزی در اختیار شرکت قرار می گیرد . صندوق برای تامین مقداری از هزینه ها مقرر کرده است در صورت تادیه ی ضمانت نامه ی بانکی ، ۷۰ درصد از این مبلغ را بلافاصله در اختیار شرکت قرار خواهد داد . این مبلغ به ۶۰۵ میلیون تومان بالغ می گردد . برای تهیه ی ضمانت نامه ی بانکی هم باید معادل همین مبلغ وثیقه ارائه گردد و وثیقه بمدت ۶ ماه ( زمانی که باید طرح اجرا شود ) در رهن قرار گیرد . تادیه ی ضمانت نامه ، ساز و کارهای خاص و زمان گیر خودش را دارد که به لطف ایرانی بودنمان آینها را آموخته ایم . در راستای تهیه ی ضمانت نامه و مرتفع نمودن یکی از مشکلات پیش آمده ، به آقای مهندس فریدون بهبهانی مدیر شعب بانک کشاورزی  استان ، مراجعه نمودم . استقبال ایشان از ارائه ی طرحهای کشاورزی و مرتبط برای دریافت تسهیلات ستودنی و تحسین برانگیز بود . با عشق و علاقه ی خاصی  اصرار داشتند که در سایت صبح میمه بنویسید ، به مردم بگویید ، جلسه تشکیل دهید تا با حضور در میمه ، راههای کمک به توسعه ی کشاورزی آن بخش را با پرهیز از شعار دادن بررسی کنیم . برای من که مدیران بومی نسبتا زیادی را در مدیریت های  کلان دیده ام بسیار جالب بود که آقای مهندس بهبهانی می گفت می خواهم در چند سال باقیمانده ی خدمتی ام به مردم شهر و بخش خودم خدمتی کرده باشم و هر بار پس از ادای این جمله تاکید می کردند که نمی خواهند در حد شعار باقی بماند . خلاصه اینکه حضور ایشان فرصت مغتنمی برای بخش میمه است و تمر مر السحاب .

IMG_3499

بگذریم ، برای اجرا طرح آبیاری نوین یکی از منابع درآمدی ما ، فروش محصولات کشاورزی است . استحضار دارید که ما زمین را اجاره نداده ایم . با مشارکت کشاورزان و بر اساس عرف موجود در صیفی کاری ، در سود یا زیان احتمالی سهیم هستیم و در صورت سود دهی ، درامدی به مراتب بیشتر از اجاره دادن زمین باید داشته باشیم . محصولات علاوه بر بازارهای بیرون از میمه در محل جالیز هم به فروش می رسد و بهمین منظور محلی در نظر گرفته شده است که ان شا الله از فردا ۹۴/۴/۳۰ محصولات در آن محل بفروش خواهد رسید . دوستان کشاورز ما از امروز مشغول آماده سازی فروشگاه جالیزی هستند . این محل در قسمت شمالی زمین و بلافاصله بعد از خدمات بین راهی عالی قاپو قرار دارد . بدون قصد تبلیغ ، خاک حاصلخیز غرب جاده ی اصفهان – تهران و آب گوارای  “بیر” ، باید محصولی بهتر از بقیه ی نقاط منطقه داشته باشد . بدیهی است بویژه اعضای محترم شرکت ترجیح می دهند محصولات شرکت را ابتیاع نمایند .