گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۴/۴/۲۶

2015-07-18
122 بازدید

  در آخرین روز از ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان و در آستانه ی عید سعید فطر نماز جمعه ی این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از توصیه به تقوی گفت : […]

 

CIMG8976

در آخرین روز از ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان و در آستانه ی عید سعید فطر نماز جمعه ی این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از توصیه به تقوی گفت : تقوی عامل سعادت و عزت و بهترین پناهگاه در روز قیامت است . وی افزود از مهمترین موضوعات مورد تاکید ادیان الهی معاد است که عقل و منطق و کتاب و سنت آن را اثبات می کند و انسان می داند که پس از مرگ زنده می شود و به حساب او رسیدگی می گردد .

CIMG8983

انسان معتقد به معاد وظایف شرعی و. دینی و اخلاقی و اجتماعی خود را انجام می دهد . پیامبر اکرم می فرمایند : ایمان انسان کامل نمی شود مگر به چهار چیز ، ایمان به وجود خداوند ، ایمان به برانگیخته شدن در روز قیامت ، یقین به قضا و قدر الهی ایمان به نبوت بعنوان وسیله ی هدایت انسان .

CIMG8986

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآور شد : یکی از درسهایی که ماه رمضان می دهد این است که انسان به یاد قیامت باشد . یکی از نامهای قیامت ” یوم الندامه ” است چرا که بسیاری از افراد در آن روز پشیمان خواهند بود .

CIMG8980

 خطبه ی دوم نماز با درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و خطیب جمعه ی شهر وزوان با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و توصیه به پرداخت فطریه و انجام اعمال مخصوص روز عید و بویژه شرکت در نمازهای عید فطر که نشانه ی اتحاد امت اسلامی است گفت :

CIMG9025

برگزاری با شکوه نماز عید فطر اقتدار و ابهت مسلمانان به به رخ دشمنان اسلام کشیده خواهد شد .وی سپس به ذکر مناسبتهای هفته پرداخت :

CIMG9032

۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان و سالروز پذیرش قطعنامه ی ۵۹۸که یکی از تحولات اساسی در دوران دفاع مقدس شمرده می شود .

۵ مرداد سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه ی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت به امامت آیت الله طالقانی

CIMG9011

 تقدیر و تشکر از تیم هسته ای که در ظل رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری سربلند و موفق و پیروز به کشور بازگشتند

CIMG9014

تقدیر و تشکر از حضور شهروندان در لیلی پر برکت قدر در مساجد مختلف و شرکت در نمازهای جمعه و جماعت و برپایی جلسات متعدد قران در اقصی نقاط بخش میمه با حضور خواهران و برادران و بویژه جوانان که بسیار امیدوار کننده است .

CIMG8978

همچنین امام جمعه ی محترم در قسمتی از خطبه ی دوم نماز یاد و خاطره ی شادروان عباسعلی قیومیان ، نمازگزار دائمی مسجد و نمازهای جمعه در هردو شهر ، را گرامی داشت و برای آن فقید سعید مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان وی صبر و اجر مسئلت نمود .
CIMG9044

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

 تصاویر – جهانگیر حدادیان

 مکبر – محسن نقیان