ثبت اثر فرهنگی تعزیه ی شهرستان شاهین شهر و میمه

2015-07-15
114 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار کرد: ۴ اثر میراث ناملموس در استان اصفهان به ثبت ملی رسید. وی ادامه داد: این آثار شامل «مهارت کاشت برنج» در شهرستان لنجان، «آیین تشرف به مسلک سقائی» در شهرستان کاشان، «آئین تعزیه و […]

۱۱

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار کرد: ۴ اثر میراث ناملموس در استان اصفهان به ثبت ملی رسید.

وی ادامه داد: این آثار شامل «مهارت کاشت برنج» در شهرستان لنجان، «آیین تشرف به مسلک سقائی» در شهرستان کاشان، «آئین تعزیه و سوگواری محرم» در شهرستان شاهین شهر و میمه و «مهارت بافت قالی» جوشقان است که پس از تهیه پرونده و با پیشنهاد اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث ناملموس کشور مطرح و پس از بررسی پرونده‌های ارسالی از اصفهان، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

اللهیاری افزود: تاکنون ۵۲ اثر میراث ناملموس در استان اصفهان به ثبت رسیده که با تعداد آثار اخیر، این تعداد به ۵۶ اثر افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به ثبت میراث ملموس و ناملموس یکی از راهکارهای حمایت سازمان میراث فرهنگی از این آثار اشاره و عنوان کرد: به همین دلیل از ابتدای سال جاری ثبت ملی آثار تاریخی مادی و معنوی استان سرعت بیشتری گرفته است.

 در چهار ماه ابتدای سال جاری ۲۳ اثر میراث ملموس و غیر ملموس استان به ثبت ملی رسیده است و این در حالی است که پرونده سه قنات تاریخی «مزدآباد میمه»، «مون» و «وزوان» برای ثبت جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی به سازمان یونسکو ارسال شده است.