منطقه ی کوهستانی کامو ، بین دو طبیعت متضاد کاشان و میمه

2015-07-13
604 بازدید

سفره بافی کامو احیاء می‌شود رئیس اداره میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با توجه به قدمت حمام و برج تاریخی میزراخان شهر کامو، برای احیاء و بازسازی این دو اثر شاخص لازم است توافقنامه‌ای بین این اداره و شهرداری کامو انجام شود. خبرگزاری ایسنا: محسن جاوری در بازدید از پروژه‌های مرمتی و […]

images

سفره بافی کامو احیاء می‌شود

رئیس اداره میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با توجه به قدمت حمام و برج تاریخی میزراخان شهر کامو، برای احیاء و بازسازی این دو اثر شاخص لازم است توافقنامه‌ای بین این اداره و شهرداری کامو انجام شود.
خبرگزاری ایسنا: محسن جاوری در بازدید از پروژه‌های مرمتی و گردشگری منطقه نمونه گردشگری کامو و چوگان با تاکید بر جذابیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری این شهر اظهار کرد: طبیعت زیبا و بکر شهر کامو و چوگان و تنوع آتار تاریخی از جمله وجود تنها برج مسکونی دنیا، خانه‌های تاریخی و بافت تاریخی و وجود رشته کوه زنجیره‌ای زاگرس باعث پدید آمدن یک منطقه سرد کوهستانی در میان دو طبیعت متضاد کویری کاشان و صحرایی برخوار و میمه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در بازدید از سرچشمه گردشگری کیاب، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را یکی از ضروریات این شهر دانست.

در ادامه شهردار کامو و چوگان، با اشاره به قابلیت‌های صنایع دستی این شهر احیای سفره بافی کامو را یکی از اقدامات این شهرداری دانست و تاکید کرد: سفره‌های کامو شهرتی فرامنطقه‌ای داشته و دارد که متاسفانه در دهه‌های اخیر منسوخ شده است، و شهرداری کامو با ایجاد یک کارگاه در احیای این صنایع دستی اهتمام داشته است.

غلامرضا باباییان از اهتمام شهرداری این شهر برای بازسازی آسیاب‌های آبی کامو و چوگان خبر داد و افزود: امیدوارم با برترین ها
همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان این آسیاب‌ها مرمت و بازسازی شود و مورد بهره‌برداری و بازدید عموم قرار گیرد.

شهرکامو و چوگان با ۸ اثر تاریخی به عنوان یکی از مناطق هفتگانه نمونه گردشگری شهرستان کاشان در ۶۰ کیلومتری کاشان و ۹۰ کیلومتری اصفهان قرار گرفته ‌است.