تصویر – برگزاری باشکوه یادواره ی قرانی شهدای شهر وزوان

2015-07-03
160 بازدید

بعد از ظهر روز پنجشنبه ۹۴/۴/۱۱ یادواره ی قرانی شهدای شهر وزوان با حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم و مدیران و مسئولان محلی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . این یادواره که با اجرای شایسته ی استاد هاشم زاده مجری معروف کشوری شبکه ی قران سیما و برنامه های متنوع استاد شریعتی حافظ […]

بعد از ظهر روز پنجشنبه ۹۴/۴/۱۱ یادواره ی قرانی شهدای شهر وزوان با حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم و مدیران و مسئولان محلی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . این یادواره که با اجرای شایسته ی استاد هاشم زاده مجری معروف کشوری شبکه ی قران سیما و برنامه های متنوع استاد شریعتی حافظ بین المللی کل قران ، استاد خراسانی شعر و ادب استاد هاشم طوسی ، مبلغ بین المللی حضرت حجت الاسلام والمسلمین قربانیان و گروه تواشیح معراج در اندازه های کشوری برگزار می گردید مورد استقبال خانواده های معزز شهدا و قاریان و علاقمندان به علوم قرانی قرار گرفت . در حاشیه ی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی محترم  در گفتگو با دفتر خبری سیمای استان اصفهان در بخش میمه بر ضرورت برگزاری یادواره ها و محافل قرانی تاکید کرد .

IMG_3132

استاد هاشم زاده علاوه بر بیان نکات ارزشمندی از معارف قرانی و نقل داستانهایی واقعی از کرامات اهل قران ، شعر زیبایی را از زبان فرزند یک شهید اینگونه آغاز کرد :

دو بخش دارد با ، با که می شود بابا

همان که هست در آن قاب عکس آن بالا

همان که نیست که غمخوار من شود گاهی

اتاق با نفسش گر بگیرد از گرما …

استاد هاشم زاده برای میلاد امام حسن هم دو بیت خواند . دوبیتی که اشک ها را بر گونه ها جاری کرد . آرزو کرد تا وهابیون نباشند و این شرایط تحقق یابد :

تنگ است دلم حال و هوایی دارد

در غربت شهر غم نوایی دارد

کی می رسد آنروز که با هم گوییم

 ایوان حسن عجب صفایی دارد

IMG_3159

شاعر خراسانی یادواره هم سنگ تمام گذاشت . اینگونه آغاز کرد :

آمدم مهربان ترین آقا

 باز هم خورده ام زمین آقا

آمدم تا ز خاک برداری

 آبروی مرا همین آقا

کارد بر استخوان رسیده شده

 روزگار مرا ببین آقا

تو که همسفره ی غلامانی

کمی هم پیش ما نشین آقا …

استاد هاشم طوسی طعنه ای هم به پایتختی تهران زد و مشهد را ستود :

… اینجاست پایتخت حقیقی کشورم

 تهران پر زدود که مشهد نمی شود …

استاد ، به لعن و نفرین شاهین نجفی که اخیرا به دستان قلم شده ی ابوالفضل اهانت کرده است  نیز پرداخت و گفت :

گوش کن کرکس مردار خور درمانده … و الی آخر

این یادواره ی باشکوه که با دبیری محمدرضا نقیان،( دبیر اجرایی یادواره قرآنی شهدای شهر وزوان)  و به‌همت خانواده شهدا، شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج وزوان و با رویکرد قرآنی و با عنایت به روح بلند طلبه ی شهید احمد خوش کیش برگزار گردیده بود با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای زمانی امام جمعه ی بخش میمه و پذیرایی از شرکت کنندگان در ضیافت افطار خاتمه یافت .

IMG_3111 IMG_3112 IMG_3124 IMG_3130
IMG_3137 IMG_3138 IMG_3141 IMG_3149 IMG_3155