برگزاری جلسه ی اخلاق و معارف در کمیته ی امداد امام ره

2015-07-01
169 بازدید

در چهاردهمین روز از ایام نورانی و پر فضیلت ماه رمضان جلسه ی اخلاق و معارف با حضور امام جمعه ، بخشدار ، شهرداران و مسئولین دستگاههای مختلف اداری و نهادهای عمومی در سالن اجتماعات کمیته  امداد امام خمینی میمه برگزار گردید . در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید […]

IMG_3091

در چهاردهمین روز از ایام نورانی و پر فضیلت ماه رمضان جلسه ی اخلاق و معارف با حضور امام جمعه ، بخشدار ، شهرداران و مسئولین دستگاههای مختلف اداری و نهادهای عمومی در سالن اجتماعات کمیته  امداد امام خمینی میمه برگزار گردید .

IMG_3085

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، اصغر متوسلی رئیس کمیته ی امداد امام خمینی میمه بعنوان یکی از میزبانان جلسه ی معارف ، ضمن خیرمقدم به مدعوین به گوشه ای از خدمات امداد در بخش میمه اشاره کرد و گفت که کمیته ی امداد امام میمه در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان بصورت نقدی و غیر نقدی در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار داده است .

IMG_3080

وی با تاکید بر آسیب پذیرتر بودن زنان در مقابل فقر خاطرنشان کرد که ” فقر در حال زنانه شدن “

است . رئیس واحد میمه با تشکر از بانکهای میمه بدلیل ارائه ی تسهیلات به معرفی شده های کمیته ی امداد در خصوص برنامه های امداد در ماه مبارک رمضان و طرحهای حامی یابی و احسان نکاتی را یادآور گردید .

IMG_3089

حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه با تبریک میلاد امام حسن مجتبی به تبیین ویژگیهای ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت : نازل شدن کتب آسمانی در این ماه نشان می دهد که زمینه ی هدایت در این ماه بیشتر است و داریم که هرکس در این ماه اخلاق خود را نیکو گرداند به او اجازه ی عبور از پل صراط داده می شود در روزی که قدمها دچار لغزش می گردند . وی خاطر نشان کرد که هدف از روزه داری نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه هدف بیدار شدن از خواب غفلت است . امام جمعه ی بخش میمه یادآور شد در پایان دعای ابوحمزه ی ثمالی داریم که :

اللهم طهر قلبی من النفاق

و عملی من الریا

 و لسانی من الکذب

و عینی من الخیانه

روزه حس یاری رساندن به دیگران را در انسان زنده می کند

روزه انگیزه ی احسان و عطاست

روزه یادآور حال فقراست

 روزه انسان را از زیاده روی های بی رویه در مصرف و انباشتن شکم باز می دارد

تنور شکم دم به دم تافتن

مصیبت بود روز نایافتن

حجت الاسلام والمسلمین زمانی سپس به مبحث خطبه ی ۱۹۳ نهج البلاغه ، خطبه ی همام پرداخت . همام از یاران حضرت بود که به ایشان عرض کرد : صفنی المتقین . متقین را برای من وصف کن . پس از قانع نشدن همام از پاسخ غیر مبسوط علی ع ، آن حضرت به وصف متقین پرداخت و فرمود :

– گفتارشان نیکوست

 – در پوشاک میانه رو هستند

 – در راه رفتن متواضعند

– اعضا و جوارح خود را در راه صحیح بکار می گیرند

 – از هرچه حرام شده چشم پوشی می کنند

 – به هر علمی که به حالشان سودمند است گوش می دهند  . ” آدمی فربه شود از راه گوش “

 – فقط خدا را بزرگ می دانند

IMG_3098

پس از سخنان امام جمعه ، آذرپی بخشدار میمه طی سخنانی با تبریک میلاد کریم اهل بیت و با تشکر از مسئولین دستگاههای مختلف شرکت کننده در جلسه ی معارف و اخلاق به مناسبتهای پایانی ماه مبارک و اهمیت برگزاری اجتماعاتی نظیر راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر اشاره کرد از میزبانی دستگاههای که جلسه امروز اخلاق و معارف را برگزار کردند تقدیر و تشکر نمود .

IMG_3108

 تصویری از جالیز هندوانه ی شرکت گلستان ۹۴/۴/۱۰ پس از شرکت در کلاس اخلاق و معارف