امروزنامه ها – چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱ July, 2015

2015-07-01
70 بازدید

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که حصول توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ نزدیک است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این […]

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که حصول توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این مذاکرات پس از ضرب الأجل ۳۰ ژوئن نیز ادامه یابد اما این به معنی به بن‌بست رسیدن مذاکرات نیست.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: مذاکره کنندگان ما برای دستیابی به یک توافق نهایی پس از این ضرب‌الأجل در وین باقی خواهند ماند.

ارنست تصریح کرد: من نمی‌خواهم در اینجا عدد و رقم بیاورم اما واضح است که مذاکره کنندگان ما متوجه موانع در مذاکرات هستند. با این حال دستیابی به توافق نهایی نزدیک است.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ مذاکره کنندگان ایران و شش قدرت جهانی هم اکنون در حال نهایی کردن پارامترهای فنی هستند که اوایل ماه آوریل در لوزان سوئیس بر سر آنها توافق شد که محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی تهران را در پی خواهد داشت.

۴۴c4c173