دل نوشته ی چهره‌ها برای ۱۷۵ غواص شهید

2015-06-16
320 بازدید

درد دل شما با این شهدا چیست؟ به گزارش نسیم این سوال از نخبگان و چهره های عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و … پرسیده شده. آن چه در ادامه می آید بخشی از دلنوشته ها خطاب به این به خون خفتگان است. کیوان ساکت(استاد موسیقی): چندین سر و پای نازنین از سر و دست […]

۲۰

درد دل شما با این شهدا چیست؟

به گزارش نسیم این سوال از نخبگان و چهره های عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و … پرسیده شده. آن چه در ادامه می آید بخشی از دلنوشته ها خطاب به این به خون خفتگان است.

کیوان ساکت(استاد موسیقی):

چندین سر و پای نازنین از سر و دست

از مهر که پیوست و به کین که شکست.

ای آزاده دلاوران جان داده در راه وطن،ای نازنین سروهای بلند قامت ،ای جگرگوشه های مام وطن، از اندوه ماتمتان خون می گرید سرو.

زهر خون دلی سروی قد افراشت -به هر سروی تذروی نغمه برداشت
صدای خون در اواز تذرو است-دلا این یادگار خون سرو است

عزت الله ضرغامی(رئیس سابق صداوسیما): دست‌های بسته ای که هزاران گره ناگشوده باز می‌کند.
وسط این همه گرفتاری‌هامان آمده‌اید! دست بسته! خسته ولی شاد و گره‌گشا! خنده‌های معصومانه شب عملیات و سرخوشی قبل از زدن به اروند، در جای جای صورت‌های نداشته‌تان به چشم می‌آید. حالتان خوب است. سبکبار، ساده مثل کودکی هایمان زلال و ناب.
ما که آمدیم فقط سرشانه‌های امنی برای گریستن می‌خواهیم.
اجازه دهید عقده‌های این ایام را خالی کنیم. کمی به ما تسلا دهید!
ای بچه‌های دو کوهه نشین! کمی ما را به خودمان نزدیک کنید.
ما از احوال خوش شما دور افتاده‌ایم
محاسبات دنیا دستانمان را بسته است. شما آمده‌اید تا دستانمان را باز کنید. دست‌های بسته شما دلاوران، شمائی که مرگ و ترس را به بازی گرفتید، هزاران گره ناگشودنی باز می‌کند. خوش آمدید، خوب آمدید!

هنگامه قاضیانی(بازیگر): زمان خون دل میخورد خون دل مادران انتظار.. روحتان شاد و ارام شهیدان پاک وطنم.

مجید بنی فاطمه(مداح): ۱۷۵ غواص دیدند ما داریم غرق می شویم خودشان را رساندند.

جلیل سامان(کارگردان): آن روزها محصل بودم.. آنچه از کربلای چهار بیشتر به خاطر دارم شوک و بهتی بود که از شهادت بهترین دوستان نصیبم شد. و آنچه بیشتر آزارم میدهد فربه شدن وطن فروشانی است که از خون این عزیزان .. هنوز هم به حیات نحس خود ادامه می دهند.. کربلای چهار را هم منافقین لو دادند..

علی شاه حاتمی(کارگردان): چه موهبتی بالاتر از این برای اب   که در کربلا بر دستان عباس بوسه زد و اینک تو را در اغوش خود گرفته و تواینک پس از گذشت سالها حرمت اب را به او باز پس دادی ای شهید ومن اکنون باور کردم که ماهیها نه در خاک که در اب شهید می شوند.

مهرداد اولادی(بازیکن فوتبال): عشق یعنی استخوان و یک پلاک… سال های سال تنها در عمق آب

محمدرضا ورزی(کارگردان): غواصان شهید نشان اقتداروصلابت یک ملت عظیم هستند. آنان دراوج ماندگارشدند.

مرتضی غرقی(خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک): سلام بر جوانانی که طعم مطبوع روزهای دفاع مقدس را احساس نکرده و بدلیل نداشتن اطلاعات دقیق از ان زمان هر از چند گاهی تحت تاثیر افکار مسمومی قرار می گیرند که ظاهری منطقی دارد ولی در باطن ارزشهای هشت سال دفاع مقدس را نشانه گرفته است . شما برادران جوان من بدانید تنها بادرک شرایط ان زمان می توانید قضاوتی صحیح از ان دوران داشته باشید .این حقیر در تمام رسته های بسیجی  سربازی و خبرنگاری در اکثر عملیات های ان زمان حضور داشتم  بدانید  که اگر با اسلوب های  جنگ های متعارف ان زمان می خواستیم بجنگیم حتما نیمی از مناطق اشغالی دشمن را از دست می دادیم .شرایط کنونی جامعه با ان دوران قابل مقایسه نیست در ان دوران همه و همه و همه  تنها به کشور و ارزشهای معنوی انقلاب  فکر می کردند .اگر چه کسانی هم بودند که تنها خود را می دیدند و این نوشته های مسموم و شبه افکن  کنونی نیز با فکر و قلم انها منتشر می شود در ان دوران نیز با مردم و انقلاب همراه نبودند بنظر شما کالبد شکافی اتفاقاتی که هدفی جز رضای الهی در ان نبوده و زیر سوال بردن ان همه رشادت ها در کنار برخی اشتباهات کوچک چه هدفی جز بی هویت ساختن دفاع مقدس دارد .وقتی در امریکا بودم و موضوع حمله نظامی به ایران مطرح بود در جمع خبرنگاران بین المللی در سازمان ملل با غرور و تجربه هست سال دفاع مقدس می گفتم که امریکا جرات حمله به ایران ندارد و این یک واقعیت است که غرب و شرق در گذشته از ایران تجربه کرده است وان جان فشانی ها امروز ملت ایران را از حملات نظامی دشمنان بیمه کرده است پس به یاوه گویی های مزدوران اجانب گوش ندهید چون اصل حقیقت در میان شهدا و جانبازان است که دشمنان ایران از ان درس عبرت گرفته اند پس به گذشته پر افتخار خود ببالیم و خود را همیشه مدیون تربت پاک شهدا بدانیم  خدا ما را قدر دان  دلاوری  های ان عزیزان قرار بده  مرتضی غرقی خبرنگار صدا  و سیما

فرهاد توحیدی(فیلمنامه نویس): شهدای غواص اروندرود را شرمنده کردند

کبری خزعلی(عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی): به ما أموختید که با دست و جشم و دهان بسته نیز می توان استقامت کرد وسربازی سرافراز ودرس اموز بود حتی سی سال بعد از شهادت !!!!!! تا در جنگ نرم تنگه احد وسنگر فرهنگ را به اسانی رها نکنیم واز غافلین و مبعدین نباشیم بلکه علی مظلوم و مقتدر را سربازی جانباز باشیم.

خیرالله تقیانی پور(کارگردان تئاتر): گاهی با دستان بسته میتوان پرواز کرد گواهش ۱۷۵غواصند

حجت الاسلام شیرمردی(رئیس ستاد نماز جمعه تهران): سلام علیکم  با آمدن جنازه مطهر شهدای غریب ومظلوم غواص حقیقتاً گویى کربلا وعاشورا تکرار شده  فقط خدا  وامام زمان (عج) می دانند این شهدا که بودند وچه کردند؟! بااینکه عملیات کربلای۴از سه روز قبل لورفته بود و دشمن ۱۰۰/آماده بود وآتش عظیمی در خط مقدم. می ریخت  وشب عملیات  تاصبح   عراقی ها  درآر ورند نارنجک  و گلوله می ریختند  این فرشتگان انسی  خط را شکستندو موانع پیچیده را  پشت سر گذاشتند و تا کیلومترها پیشروی کردند  آنان مصداق حقیقی یا ایتهالنفس المطمىنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه بودند.

شیرازی(رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا): شهدای غواص به مسؤلان کشور پیام می دهند ، مبادا روی خون ما پا بگذارید! ما رفتیم و فدای اسلام شدیم تا شما از ارزشها و خط امام و ولایت دفاع کنید.

فلاحت پیشه(نماینده سابق مجلس): شرمنده ایم؛ بی خبر از سی سال غربت شما، درگیر حال خود بودیم.

رحمانیان(مدیر مسئول روزنامه شرق): آن جا که پا از رفتن باز می ماند و دست بسته، آغاز حرکت جان است برای رسیدن به جانان و مسیری است که غواصان شهید ما برگزیدند.

قدیری ابیانه(سفیر سابق ایران در ایتالیا): آنها در دفاع از کیان اسلام حرکت کردند و دست بسته زنده بگور شدند تا دست اسلام در ایران و جهان باز شود و بدنهای مطهرشان در این مقطع زمانی پیدا شد تا یادآوری ای باشد برای ما در پیروی از امام شهدا که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتمان آسیب نرسد

فراورده(کارگردان سینما): سرتعظیم و ادب و احترام در برابر آنانی که تا صبح منتظر نماندند، و از زیر خروارها خاک تفتیده لحظه لحظه نفس خویش را نثار راهی کردند که اصحاب حسین بن علی قطره قطره خون خویش را نثار آن کرد.

سادات ابراهیمی(نماینده): دلبردریادلم یادت طوفان خاطره هاست

پیرموذن(نماینده مجلس): سلام   ۱۷۵گرانترین ماهی تاریخ ابهای دنیا با باله های خونین خویش

امیری کهنوج (نماینده): قسم به خون پاک ومطهرتان راهتان را ادامه خواهیم داد، آموختیم که تنها راه ماندگاری این نظام مقدس حمایت تاشهادت ازولی فقیه وتسلیم نشدن درمقابل دشمنان است، سلام برشما مجاهدان راه خدا که شیوه چکونه زیستن را به ما یاد دادید و ما مقاومت و ایستادگی در راه انقلاب را ازشما آموختیم.

آریایی نژاد(نماینده مجلس): پیام غواصان شهید: مقاومت حتى با دست بسته

زهره الهیان(فعال سیاسی): سلام. دستهای بسته ی شما یاد آور مظلومیت کاروان اسرا وتداعی کننده حقانیت قیام حسین  ع و ماندگاری پیام زینب س است.

روح الله سهرابی(کارگردان): “سکوت ماهى ها شکست سکوتى به قدمت یک گنج….به قیمت یک جنگ…سکوتى که شکست و قلب ملتى را شکست… ”

غلامرضا شاه میوه اصفهانی(استاد قرائت): سلام بر غواصانى که تا ژرفاى دریاى ایثار وفداکارى پیشرفتید و خود همچون مرواریدهایی درصدف خفته دست نیافتنى ترینهاى تاریخ عظمت ملتهاى آزاده جهان گشتید درود بر شرفتان  وایکاش درقیامت شرمنده رویتان نباشیم.

سیدخلیل باستان(استاد دانشگاه): گاهى إنسان بشکار لؤلؤ ومرجان مى رود و گاهى خداى سبحان،  یقینا شکار رب السموات السبع بهتر است زیرا پاداش این گل سرخها جنات تجرى من تحتها الأنهار وهم فیها خالدون است.

ناصر وحدتی(خواننده): اوج شهادت یک انسان ونه یکصد وهقتاد و پنج انسان پاکباخته در راه دفاع شرافتمندانه از میهن عزیر ایران همیشه سرفراز

محمدعلی گودینی(نویسنده): صدو هفتاد و پنج شب شکن عاشق در غوص مروارید از امواج گذشتند. خط های آتش را با سوز آه جگرها شکستند. شاه ماهی های عاشق اما بال بسته با چتر های کبود در امواج به یار پیوستند.