کلانتری لای بید در ۳ ماهه ی دوم امسال افتتاح می شود

2015-06-01
163 بازدید

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مقابله با خودروهای مخل آسایش مردم، دستگیری عوامل توزیع مشروبات الکلی، رصد فضای مجازی و جمع آوری گیرنده های ماهواره، مبارزه با شرارت و جریان های ضد فرهنگی را از جمله اقدامات پلیس بیان کرد که در این طرح اجرایی خواهد شد. فرمانده انتظامی […]

۱۰۰

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مقابله با خودروهای مخل آسایش مردم، دستگیری عوامل توزیع مشروبات الکلی، رصد فضای مجازی و جمع آوری گیرنده های ماهواره، مبارزه با شرارت و جریان های ضد فرهنگی را از جمله اقدامات پلیس بیان کرد که در این طرح اجرایی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: برای اجرای این طرح از مشاورین بسیار قوی نظرخواهی و بر این اساس برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به فعالیت برخی چایخانه ها و باغ تالارهای بدون مجوز در اصفهان ، گفت: طرح برخورد با این مراکز در دستور کار قرار دارد و قانون برای متصدیان این مراکز اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: رویکرد نیروی انتظامی برای اعمال قانون، در نظر گرفتن مسائل اجتماعی و اخلاقی، آموزش، ارشاد، مشاوره و ساماندهی است.

سردار آقاخانی با اشاره به در پیش بودن ایام جشن نیمه شعبان، گفت: پلیس تمام توان خود را برای برگزاری جشنی عظیم متناسب با فرهنگ ایران اسلامی در استان اصفهان به کار خواهد گرفت.

وی همچنین آمادگی نیروی انتظامی استان برای فراهم کردن زمینه اعزام کاروان های زائران به مرقد مطهر امام خمینی (ره ) در سالروز رحلت ایشان را اعلام کرد و از افتتاح کلانتری های امیر آباد نجف آباد و مسکن مهر فولاد شهر در سه ماهه اول سالجاری و افتتاح پاسگاه رامشه و کلانتری لایبید شاهین شهر در سه ماهه دوم سال خبرداد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این فرماندهی در اردیبهشت امسال ، گفت: کشف سه درصدی سرقت های سنگین ، ۱۸درصد کاهش سرقت وسایل خودردو و موتور سیکلت، کاهش ۲۰درصدی سرقت مغازه ها و افزایش کشف ۶۸درصدی مواد مخدر از جمله توفقیات این نیرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته، از ابتدای سالجاری تاکنون جرایم خشن ۱۰ درصد کاهش، کشف سوخت قاچاق چهار درصد افزایش، برخورد با افراد شرور ۱۹درصد افزایش و برخورد با مجرمین خیابانی ۱۴درصد افزایش یافته است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه پلیس آگاهی استان اصفهان در سال گذشته موفق به کسب بهترین پلیس آگاهی در سطح کشور شناخته شده است ، گفت: در اردیبهشت امسال نیز در استان اصفهان کشف جرایم خشن نسبت به مدت مشابه ۸۲.۵درصد رشد، کشف قتل ۵۰ درصد رشد و دستگیری مجرمین ۲ درصد رشد داشته که بیانگر تسلط و توانایی پلیس آگاهی استان است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات خاص شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر برای تقویت گلوگاههای استان، افزود: پیشگیری و جلوگیری از ورود قاچاق و مواد مخدر به استان از مهمترین سیاست های ما در مقابله با مواد مخدر است.

سردار آقا خانی اظهار کرد: در طرح مقابله با قاچاق کالاهای دخانی و گمرکی ۴۲ نفر دستگیر و ۳۳ پرونده در اردیبهشت سال جاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت امسال ۱۴۳هزار و ۱۷۱ تماس با فوریت های ۱۱۰ برقرار شده است افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته که ۹۰ هزار تماس آن منجر به عملیات شده است.

رییس پلیس استان اصفهان از رشد ۲۲درصدی تماس با سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی در ماه گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در یک ماه گذشته ۹ هزار تماس با ۱۹۷ برقرار شده است.

وی کاهش تصادفات در استان را خوب و بالاتر از میزان شاخص ابلاغی نیروی انتظامی ارزیابی کرد و افزود: تصادفات فوتی درون شهری اصفهان ۳۰ درصد و تصادفات برون شهری نیز ۱۴درصد کاهش یافت .

سردار آقاخانی با اشاره اقدام نیروی انتظامی برای جلوگیری از تردد موتور سواران فاقد کلاه ایمنی ، گفت: در اردیبهشت امسال اعمال قانون برای این افراد و جرایم رانندگی نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت که این اقدام کاهش تعداد فوتی موتورسواران، کاهش ورود موتورسواران به مناطق ممنوعه، کاهش مزاحمت ها و کشف موتورهای سرقتی را به دنبال داشت.