گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۳/۷

2015-05-30
86 بازدید

علیرضا هاشمی             خبرنگار نماز تصاویر : امیرحسین صادق بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی و توصیه به رعایت نظم در کارها آغاز کرد […]

IMG_2375

علیرضا هاشمی             خبرنگار نماز

تصاویر : امیرحسین صادق

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی و توصیه به رعایت نظم در کارها آغاز کرد و با توجه به مناسبت های موجود در ماه شعبان و بخصوص نیمه شعبان  ، میلاد حضرت مهدی (عج) خطبه اول خود را به بیان مطالبی ارزشمند پیرامون مسئله امام و امامت در اسلام و شیعه اختصاص داد.

IMG_2323

ایشان امام را نعمتی دانستند که وجودش سبب بصیرت و خدا شناسی بهتر بیشتر میشود  و همین دلیل است که موجب میشود انسان و علی الخصوص نسل جوان به امام شناسی روی آورد و سعی بر آن داشته باشد که امام زمان خود را  هر چه بشناسد و تکلیف و وظیفه خود را در زمان غیبت بداند.

IMG_2328

ایشان همچنین خاطر نشان کردند  دوران حاضر  یعنی زمان غیبت ،دوران  آزمایش و امتحان الهی است ،آزمایشی که در آن منتظران حقیقی آشکار میشود و  به تابیر قرآن در آیه ۱۰۵ سوره انبیا  که  خداوند فرموده است: ” همانا زمین به بندگان صالح خدا میرسد”

 زمین به بندگان صالح خدا که به روایت امام باقر منظور از بندگان صالح خدا  اصحاب و یاران امام زمان (ع) است. میرسد.

IMG_2335

ایشان همچنین این نکته را بیان کردند که نیمه شعبان بهترین فرصت برای شناخت امام زمان (عج) است و نباید تنها به جشن گرفتن میلاد آن حضرت که گاهی هم ممکن است با گناه همراه باشد اکتفا کنیم.

IMG_2338

حجت الاسلام زمانی خطبه دوم خود را با انتقاد جدی نسبت به دولت و مجلس آغاز کرده و سپس مناسبت های پیش رو در هفته جاری را بیان کردند.

IMG_2343

ایشان در ابتدای خطبه دوم خود از مسئولین و دولت مردان علی الخصوص مجلس و دولت خواستند که از اجرای برنامه ها و اقدامات مطالعه نشده  مانند تک نرخی کردن بنزین یا حذف و کاهش یارانه بپرهیزند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی که گامی موثر در پیشبرد اهداف و مبارزه با تحریم هاست توجه کنند و به آن عمل کنند  نه آنکه  هزینه های دولت را بر دوش مردم بیاندازند و از آن ها دریافت کنند چرا که این امر سبب ضرر رسیدن به مردم و علی الخصوص آسیب رسیدن به قشر ضعیف جامعه  و نارضایتی مردم میشود.

IMG_2351

خطیب جمعه میمه در ادامه مناسبت های پیش رو در هفته جاری را بیان کردند که

IMG_2374

۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان

۱۵ شعبان ولادت قائم آل محمد(عج)

IMG_2385

۱۴ خرداد ماه ۲۶ مین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل  و همچنین ۲۶ مین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه ای

IMG_2372

و ۱۵  خرداد ماه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد که از آن میتوان به عنوان روزی که جرقه انقلاب اسلامی زده شده است نام برد.

از جمله مناسبت های مورد اشاره دراین خطبه بود.

IMG_2362

بر اساس یک رسم شایسته ، اسامی شهدای هر ماه شهر میمه از تریبون نماز جمعه اعلام و نمازگزاران به نام و یاد  آن سرخ جامگان جاوید ادای احترام می کنند . شهیدان محمودرضا ایراندوست و اکبر ابرام در خرداد ماه به شهادت رسیده اند .

IMG_2357

از دانش آموزان برتر کشوری  آقایان : مهدی عبدالهیان و علیرضا متوسلی که شرح موفقیت آنان در گزارش های قبلی صبح میمه آمده است در بین دو نماز با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر گردید .

IMG_2368

آقای مرتضی اسفندی مجری نماز امروز