نماز جمعه ی امروز میمه در خبرگزاری فارس

2015-05-29
95 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام یدالله زمانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میمه ضمن اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر خدمت بی‌منت به مردم و تأکید رهبر معظم انقلاب بر تعامل مجلس و دولت، اظهار کرد: از مهم‌ترین راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی کشور عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و نگاه به توانمندی‌های […]

۱۳۹۴۰۳۰۸۰۰۰۳۳۹_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام یدالله زمانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میمه ضمن اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر خدمت بی‌منت به مردم و تأکید رهبر معظم انقلاب بر تعامل مجلس و دولت، اظهار کرد: از مهم‌ترین راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی کشور عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و نگاه به توانمندی‌های درون کشور است.

وی همت دولت، متولیان صنعت و اقتصاد کشور را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی لازم دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد و لازمه پویایی صنعت و اشتغال است اما متاسفانه مشاهده می‌شود که نگاه‌ها به رفع تحریم‌ها دوخته شده است.

خطیب جمعه میمه تصریح کرد: حذف یارانه‌ها و تک‌نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت گاز مصرفی خانوارها راه‌حل مشکل اقتصادی مردم نیست و این مسئله که بدون ارائه خدمت به مردم هزینه دولت را بر آنها وارد کنیم، راه حل صحیحی نیست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأکید بر اقتصاد مقاومتی، تبیین کرد: تأکید بر این موضوع برای این است که مشکل مردم حل شود و با زدن از جیب مردم و چشم به برداشته شدن تحریم‌ها هرگز به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

زمانی متذکر شد: نمایندگان مجلس و مدعیان حقوق مردم در این رابطه باید اقدامات لازم را داشته باشند و از کارهای کارشناسی نشده که سبب فشار به مردم و بالا رفتن تورم می‌شود، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمار‌های اعلام شده متناقض است، یادآور شد: از یک طرف شعار داده می‌شود مذاکرات روی مسائل اقتصادی تاثیر گذاشته و بازار تنظیم شده و از یک طرف هزینه زندگی مردم را بالا می‌برند که این‌ها با هم همخوانی ندارد.

امام جمعه میمه با تأکید بر اینکه مردم شایسته خدمت هستند و نه شایسته فشار‌ها و گرانی‌های نابهنگام، اظهار کرد: لازم است دولت محترم به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد و سازوکارهایی را در نظر بگیرد که اشتغال، صنعت و کشاورزی رونق بگیرد و مردم ما از امنیت اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان گفت: باید جوانان را باور و به آنان به عنوان سرمایه ملی نگاه کرد و به آنها میدان فعالیت داد.

زمانی همچنین ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: نیمه شعبان به عنوان روز جهانی مستضعفان و روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) نام نهاده شده است.

امام جمعه میمه در پایان تداوم جنایات آل‌سعود در یمن و کشتار مردم بی‌دفاع را نقض آشکار حقوق بشر دانست و تأکید کرد: این اقدامات جز ننگ و رسوایی برای عاملان آن جنایت چیزی ندارد.

به گزارش فارس، در حاشیه نماز جمعه امروز میمه، طوماری با عنوان «گزاره‌برگ ملی هسته‌ای» در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب از طرف نمازگزاران امضا شد.