درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در موته

2015-05-28
351 بازدید

خبرگزاری فارس ۹۴/۰۳/۰۶ – ۱۷:۱۷شماره: ۱۳۹۴۰۳۰۶۰۰۱۲۱۸ رئیس پناهگاه حیات وحش موته اعلام کرد درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در موته/۲ محیط‌بان مجروح شدند رئیس پناهگاه حیات وحش موته گفت:‌ دو محیط‌بان منطقه حفاظت شده موته در محدوده اصفهان طی درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز مصدوم و راهی بیمارستان شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از […]

۱۰

خبرگزاری فارس
۹۴/۰۳/۰۶ – ۱۷:۱۷شماره: ۱۳۹۴۰۳۰۶۰۰۱۲۱۸

رئیس پناهگاه حیات وحش موته اعلام کرد
درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در موته/۲ محیط‌بان مجروح شدند
رئیس پناهگاه حیات وحش موته گفت:‌ دو محیط‌بان منطقه حفاظت شده موته در محدوده اصفهان طی درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره محیط زیست استان اصفهان، مرتضی جمشیدیان اظهار کرد: این محیط‌بانان با نام ابوالفضل جمالی و فرزاد نیکبخت بر اثر ترکش گلوله‌های متلاشی شده سلاح جنگی «ژ ـ ۳» مصدوم و در بیمارستان گلپایگان بستری شدند.

وی افزود: یکی از محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش موته دو شکارچی غیرمجاز را همراه با لاشه یک راس آهو سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت تندرو مشاهده کرد که پس از گزارش او سایر محیط‌بانان به جست‌وجوی متخلفان پرداختند.

رئیس پناهگاه حیات‌وحش موته با اشاره به اینکه خودروی محیط زیست پس از مدتی جست‌وجو متخلفان را یافته و به تعقیب آنها پرداخته است، تصریح کرد: به دلیل سرعت و قدرت مانور بالای موتورسیکلت حامل متخلفان، خودروی محیط زیست از تعقیب آنها باز می‌ماند.

وی ادامه داد: اما یک گروه موتورسوار محیط‌بان همچنان به تعقیب و گریز با متخلفان ادامه داد که پس از تعقیب و گریز طولانی، متخلفان از یک تپه بالا رفته و از بلندی به سمت ماموران تیراندازی کردند.

۰۳۰

جمشیدیان گفت: متخلفان چندین گلوله از سلاح «ژ ـ ۳» به سمت محیط‌بانان شلیک می‌کنند که گلوله‌ها با فاصله بسیار کمی به کنار محیط‌بانان برخورد می‌کند و به دلیل قدرت زیاد سلاح و فاصله کوتاه از نقطه شلیک، مرمی‌های فشنگ پس از برخورد به زمین متلاشی و به شکل ترکش سبب مصدومیت دو محیط‌بان شده است.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف از منطقه متواری شدند، بیان کرد: یکی از عاملان شلیک به محیط‌بانان که از متخلفان سابقه‌دار منطقه هستند، حین تعقیب و گریز توسط محیط‌بانان شناسایی شده و پس از مدتی دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

رئیس پناهگاه حیات‌وحش موته تصریح کرد: شکارچیان غیرمجاز لاستیک موتور محیط‌بانان را هدف گلوله «ژ ـ ۳» قرار می‌دهند و ماموران نیز تعادل خود را از دست داده و از روی موتور به زمین می‌افتند.

وی افزود: پس از واژگون شدن موتورسیکلت و زمین خوردن محیط‌بانان، متخلفان مجددا چندین گلوله «ژ- ۳» به سمت آنها شلیک می‌کنند که گلوله‌ها با فاصله بسیار کمی به کنار محیط‌بانان برخورد می‌کند.

جمشیدیان با اشاره به مجروحیت محیط‌بانان بیان کرد: محیط‌بانان مجروح به بیمارستان گلپایگان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه ۱۷ ترکش وارد بدن محیط‌بان ابوالفضل جمالی و ۶ ترکش وارد بدن محیط‌بان فرزاد نیکبخت شده است.

رئیس پناهگاه حیات‌وحش موته با اشاره به اینکه محیط‌بانان بنا بر نظر پزشکان باید تحت عمل جراحی قرار گیرند، گفت: به دلیل اینکه ترکش‌ها در بدن محیط‌بانان باقی مانده به تشخیص پزشکان پس از گذشت چند روز باید برای خارج کردن آنها تحت عمل جراحی قرار گیرند.

وی گفت: پیگیری برای دستگیری دیگر متخلف شکار و صید نیز در حال انجام است.

پناهگاه حیات‌وحش موته با وسعت بیش از ۲۰۴ هزار هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۱/الف/ش/د۱۰۰۰