رویش امید در این روزهای گلستان میمه

2015-05-21
325 بازدید

عبدالرضا شیبانی – روز گذشته آبیاری ۳۰ هکتار از اراضی گلستان که امسال زیر کشت رفته و با شیوه ی بهینه ی آبیاری نوین انجام می گردد ، پایان یافت . در این ۳۰ هکتار علاوه بر صیفی جات که در تمامی زمین کشت شده است درختچه های گل محمدی در بیش از ۱۲ هکتار و […]

IMG_2290

عبدالرضا شیبانی – روز گذشته آبیاری ۳۰ هکتار از اراضی گلستان که امسال زیر کشت رفته و با شیوه ی بهینه ی آبیاری نوین انجام می گردد ، پایان یافت . در این ۳۰ هکتار علاوه بر صیفی جات که در تمامی زمین کشت شده است درختچه های گل محمدی در بیش از ۱۲ هکتار و نهالهای گردو و کاج نیز غرس گردیده است . بر اساس این ضرب المثل میمه ای ” بر رز گ اشی بیخش دیار ” خاک حاصلخیز و آبیاری مناسب آینده ی روشنی را برای کشاورزی و باغداری در این گلستانی که پنج روز و شش نیست ، نوید می دهد .

IMG_2299

گرچه هنوز گرما بر هوای میمه غالب نشده است اما رشد درختچه های گل و صیفی جات و نهالهای گردو امیدوار کننده است .

IMG_2302

در ختان کاج هم در طول مسیر ۴ کیلومتری ، آبیاری موضعی شده و کمربند سبزی که شهرداری در پی ایجاد آن بود تحقق یافته است .

IMG_2305

دیدن این گل محمدی که تازه شکوفا شده  در حالیکه ۳ ماه از غرس نهال نگذشته است ذکر ” وان یکاد بخوانید و بر فراز کنید ” را بی اختیار بر زبان آدم می آورد .

IMG_2306

نهال های گردو هم چنین وضعیتی دارند . تقریبا تمامی بالغ بر ۳۵۰ نهال گردوی غرس شده ، سبز شده اند و این امید را زنده می کنند که ” وین گلستان همیشه خوش باشد “

IMG_2308

ما هم سعی کرده ایم رابطه یمان با این نهال های نورسته ، بیش از آنکه اقتصادی شود ، عاطفی  باشد .

IMG_2201

 زندگی به شکل دیگری هم در گلستان جریان دارد . شرکای کشاورز ما ، در نقاط مختلفی که مستقر می شوند ، از باب تفریح و تفنن ، کبوتر داری هم می کنند .

IMG_2204

در مجاورت کومه یا کلبه های محل اسکان و استقرار خود و در ارتفاع مناسب برای کبوترها لانه می سازند و این پرنده های دوست داشتنی هم خیلی زود پیمان همزیستی و زاد و ولد و فرزند آوری می بندند و بر زیباییهای زندگی در طبیعت می افزایند .