خیابان ولی عصر میمه به بهره برداری می رسد

2015-05-20
127 بازدید

خیابان ولی عصر که بدلیل دوران شش ساله ی فترت شورای سوم ، عمری به بلندای عمر شوراهای شهر و روستا یافته است ، در سال جاری به بهره برداری می رسد . مباحث مربوط به عبور خیابان از قنات وزوان بعنوان یک اثر میراثی که بهمراه دو قنات دیگر استان اصفهان در حال یونسکویی […]

IMG_2283

خیابان ولی عصر که بدلیل دوران شش ساله ی فترت شورای سوم ، عمری به بلندای عمر شوراهای شهر و روستا یافته است ، در سال جاری به بهره برداری می رسد . مباحث مربوط به عبور خیابان از قنات وزوان بعنوان یک اثر میراثی که بهمراه دو قنات دیگر استان اصفهان در حال یونسکویی شدن است ، نگرانی هایی را برای دوستداران میراث فرهنگی و علاقمندان رشد و توسعه ی شهری که دو مجموعه ی بر هم منطبق نیز می باشند بوجود آورده بود . بازدیدهای مختلف کارشناسانی از استانداری اصفهان ، سازمان میراث فرهنگی و نهایتا رای دادگاه عمومی بخش میمه بر این حقیقت صحه گذاشت که با انجام اقدامات تامینی انجام شده عبور خیابان مشکلی برای قنات ایجاد نخواهد کرد .

IMG_2287

شهرداری میمه در حالی که بسیاری از شهرهای دیگر از انجام پروژه های عمرانی اجتناب می کنند و ترجیح می دهند که با رصد کردن وضعیت درآمدی ، دست به اقدامات عمرانی بزنند ، از ریسک پذیری که لازمه ی کارهای شهرداری است برخوردار است و علاوه بر مناقصه ی باغ بانوان و چند پروژه ی ریز و درشت دیگر ، کار در خیابان ولی عصر را نیز لاینقطع ادامه می دهد و با اتمام ساخت قطعات پل مسیل اصلی شهر ، این پروژه ی چندین ساله به بهره برداری خواهد رسید و علاوه بر انتفاع مردم شهر میمه راه دسترسی اهالی ازان و زیادآباد و ترانزیت لای بید – میمه  و  شهرهایی از استان مرکزی به اصفهان را به خیابان انقلاب اسلامی و جاده ی تهران – اصفهان تسهیل می نماید .

IMG_2284

لازم به ذکر است خیابان ولی عصر ، خیابانهای آزادی و انقلاب اسلامی را به یکدیگر مرتبط می سازد و نقش عمده ای در کاهش ترافیک خیابان کم عرض و پر تردد شریعتی خواهد داشت . این خیابان در ادامه با عبور از زیادآباد و ازان به جاده ی لای بید به میمه و از طریق بلوار امام رضا به امامزاده سیده صالحه خاتون سلام الله علیها در روستای ازان خواهد رسید .

IMG_2288

نمای زیبایی از باغهای بلغادی میمه در جنوب خیابان ولی عصر