پولهای تمیز خرج کارهای کثیف

2015-05-20
200 بازدید

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، قابل توجه کسانی که اعلام کردند گاهی پول های کثیف خرج اموری خاص در کشور شده است.! در دیار ما شاهین شهر نیز گاهی پول های تمیز بیت المال خرج کارهایی خاص می شود. هنوز یک ماه از ماجرای چاپ کارت پستال شهردار شاهین شهر نگذشته و محل هزینه های چاپ کارت پستال […]

SAM_3336-210x150

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، قابل توجه کسانی که اعلام کردند گاهی پول های کثیف خرج اموری خاص در کشور شده است.! در دیار ما شاهین شهر نیز گاهی پول های تمیز بیت المال خرج کارهایی خاص می شود.

هنوز یک ماه از ماجرای چاپ کارت پستال شهردار شاهین شهر نگذشته و محل هزینه های چاپ کارت پستال وی در هاله ای از ابهام قرار دارد که باخبر شدیم شهردار استعفا داد.

بدون در نظر گرفتن انگیزه های استعفای شهردار، آنچه که دردناک است نحوه رفتار غیر مسئولانه شهردار با شهر و مهمتر از آن توهین به شهروندان می باشد.

علی رغم برجای ماندن وعده های فراوان و همچنین عدم ارائه خدمات قابل توجه ای از سوی شهردار به این شهر، شورای اسلامی شهر نه تنها واکنشی مناسب از خود نشان ندادند بلکه شاهد پیام های تبریک روابط عمومی شهرداری و شورای شهر خطاب به شهردار قبلی بر در و دیوار شهر هستیم.

شهردار با وجود حجم بالای تعهدات نسبت به مردم و شورای شهر استعفا داد که البته نخست آنکه مرسوم است مدیری که در جایی دیگر منصوب می شود تا تعیین جانشین با حفظ سمت قبلی مشغول به کار می شود و دوم اینکه استعفای ناگهانی اگر جنبه قهر و دلخوری نداشته باشد، توهین به افکار عمومی شهروندان و وعده برنامه های پنجساله و یک ساله داده شده به این شهر است و این استعفا مصداق بارز ناچیز شمردن شهروندان و شهر است.

چرا اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران متوجه این اهانت نشدند.

رفتار شهردار کاملا غیر مسئولانه و حاکی از پای بند نبودن وی به تعهدات بود و توجیه این اقدام به عنوان فرماندار شدن همانند پدر خانواده ای است که به بهانه ادامه تحصیل، خانه و خانواده را رها کرده و به کشور دیگری برود.

پیام تبریک به فرماندار شهرستان دیگر، از محل اعتبارات شهرداری صرف نظر از نامتعارف بودن به نظر می رسد استفاده از اموال بیت المال و پول های تمیز در مسیر تملق گویی باشد که شایسته است شورای شهر با آن برخورد جدی داشته باشد.

از آنجاییکه پول های شهرداری پول های مستقیم مردم و مبرا از هرگونه آلودگی است. شورای شهر باید مراقبت باشد این پول ها خرج تبلیغات، امور سیاسی، حمایت از جریان خاص، لابی گری نگردد.

وعده های انجام نشده شهرداری که رفت!

برخی از وعده هایی که ذاکری شهردار شاهین شهر به مردم شهر تعهد انجام آن را داده بود ولی بدون در نظر گرفتن این تعهدات از زیر بار آنها شانه خالی کرد و رفت، به قرار زیر می باشد.

با توجه به بودجه کلان شهرداری شاهین شهر

۱- پروژه یادمان شهدای گمنام که وعده عملیاتی شدن آن برای ابتدای سال ۹۴ داده شده بود که با گذشت دو ماه از سال تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

۲- عملیاتی نشدن پروژه کمپینگ شرق شاهین شهر با توجه به تبلیغات گسترده ای که انجام شده بود.

۳- پروژه پل مکانیزه سه راه عطار با توجه به نبود پل عابر پیاده در سرتاسر بلوار امام خمینی(ره) که روزانه شاهد وقوع چندین حادثه برای شهروندان هستیم.

۴- با توجه به بودجه سنگین احداث نگارستان شهرداری هنوز به بهرداری کامل نرسیده و جالب تر اینکه تکلیف کاربری آن نیز مشخص نشده است.

۵- پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان فردوسی با توجه به بار ترافیکی سنگین خیابان اصلی و مرکزی شهر که لازم بود نسبت به تکمیل و بهره برداری آن تسری داده می شد.

و بسیاری دیگر از پروزه هایی که نه به بهربرداری رسید و نه حتی به مرحله عملیاتی شدن و با این وجود پیام متملقانه روابط عمومی شهرداری برای قدردانی از اقدامات و تبریک فرماندار شهرستانی دیگر شدن با هزینه بیت المال بر بیلبوردهای بزرگ شهر یک هفته ای است خودنمایی می کند.