گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۲/۲۵

2015-05-16
159 بازدید

تصاویر : محمد فراست نماز وحدت بخش جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع میمه برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول ضمن توصیه به تقوی گفت : پیامبر اکرم فرموده اند هر کس می خواهد عزیزترین انسانها باشد ، تقوی پیشه کند ، […]

تصاویر : محمد فراست

IMG_2186

نماز وحدت بخش جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع میمه برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول ضمن توصیه به تقوی گفت : پیامبر اکرم فرموده اند هر کس می خواهد عزیزترین انسانها باشد ، تقوی پیشه کند ، فرمان خدا را ببرد و از نافرمانی پرهیز کند .  خداوند در قرآن مجید فرموده است : ای مردم تقوی پیشه کنید و حرف محکم و مستند و قول سدید داشته باشید . وی در ادامه به مبحث صداقت و راستگویی و نقش زبان در سعادت انسان پرداخت و گفت صداقت و راستگویی از نشانه های انسانهای شجاع و جوانمرد می باشد . از نعمت های بزرگ خداوند زبان است و قدرشناسی از این نعمت گفتار خداپسندانه است .

IMG_2160

امام سجاد ع فرموده اند : حق زبان بر تو این است که آن را گرامی داری و به گفتن حرف خوب عادت دهی . و بدان که زبان نشانه ی عقل و خرد انسان است . و آراستگی عاقل به حفظ زبانست . و زبان بیانگر شخصیت انسانست .

آدمی مخفی است در زیر زبان

 این زبان پرده است بر درگاه جان

IMG_2145

پیامبر اعظم فرمودند : ایاک والکذب  ، پرهیز کنید از دروغ که آدمی را گرفتار فسق و فجور می کند . در دین اسلام بسیار توصیه شده است که مراقب باشید که چه بر زبان جاری می سازید . دروغگو اعتبار خود را در جامعه از دست می دهد .

دروغ آدمی را کند شرمسار

که کاذب بود خوار و بی اعتبار

IMG_2161

 افراد اداری مراقب باشند با دروغ ارباب رجوع را به روز دیگر و اطاق دیگر ارجاع ندهند .

پیمبر عظیم الشان اسلام فرمودند : نزدیکترین شما به من در روز محشر راستگوترین ، اخلاق مدارترین و مردم دارترین شماست . خداوند در آیه ۱۱۹ سوره ی مائده می فرماید : روز قیامت روزی است که انسانهای راستگو پاداش صداقت خود را دریافت می کنند .

IMG_2167

 

خطبه ی دوم نماز با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . حجت الاسلام والمسلمین زمانی از مستحبات جمعه را حضور در نماز جمعه دانست و گفت از آنجایی که خطبه ها ۲ رکعت نماز محسوب می شوند نمازگزاران عزیز طوری در نماز شرکت کنند که موفق به استماع کامل خطبه ها شوند . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

IMG_2151

 در آستانه ی عید مبعث قرار داریم . خداوند از بعثت بعنوان بزرگترین نعمت یاد می کند و بخاطر این نعمت بر مردم منت می گذارد .

امروز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن است و مسلمانان باید از نو پیمبر را بشناسند . متاسفانه سران کشورهای اسلامی امپریالیسم را قبله ی خود کرده اند . امروز در کمپ دیوید جمع شده اند تا از امریکا سر مشق بگیرند . سلاحهای دنیای کفر را بگیرند و به جان مسلمانها بیفتند . چه جاهلیتی بالاتر از این ؟ این دردی است که جز بیداری مسلمانان آن را درمان نمی کند ما باید اهداف بعثت پیامبر را بشناسیم امروز بیداری مسلمانها ناقوس مرگ امپریالیسم را به صدا در خواهد آورد .

IMG_2169

 

روزهای مبارک در پیش را تبریک می گویم و امیدوارم در نیمه ی شعبان به نام جشنهای حضرت حجت گناه و بی بند و باری رواج پیدا نکند .

IMG_2180

مسئولین محترم به ظرفیتهای بخش میمه توجه کنند . میمه هم ظرفیت کشاورزی دارد و هم ظرفیت صنعتی با برنامه ریزی مناسب از مهاجرتها جلوگیری کنند و اشتغال در این بخش را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهند

IMG_2165
آقای ابوالفضل محرمی ، مجری نماز امروز