جلسه ی اخلاق و معارف در سالن بخشداری میمه

2015-05-14
131 بازدید

روز چهارشنبه ۹۴/۲/۲۳ دومین جلسه ی اخلاق و معارف اسلامی سال ۹۴ با میزبانی شهرداری میمه ، راه و شهرسازی و امور کتابخانه ها در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید . در آغاز جلسه و پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید ، آذرپی بخشدار میمه از حضور دستگاههای مختلف در این جلسه تقدیر […]

IMG_2128

روز چهارشنبه ۹۴/۲/۲۳ دومین جلسه ی اخلاق و معارف اسلامی سال ۹۴ با میزبانی شهرداری میمه ، راه و شهرسازی و امور کتابخانه ها در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید . در آغاز جلسه و پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید ، آذرپی بخشدار میمه از حضور دستگاههای مختلف در این جلسه تقدیر و تشکر کرد و با توجه به حضور مسئولین ادارات این جلسه را به نوعی شورای اداری بخش نامید و اظهار امیدواری کرد که این جلسه باعث تعامل سازنده ی ادارات در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم باشد . حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه سخن خویش را با آیه ی شریفه ی رب اشرح لی صدری و یسر لی امری … آغاز کرد و ضمن آرزوی توفیق انجام وظیفه و خدمت رسانی مطلوب برای مدیران ، توفیق عبادت و بندگی در روزهای پایانی ماه رجب را از درگاه حضرت احدیت مسئلت نمود . وی حدیثی از پیامبر عظیم الشان را مورد اشاره قرار داد که فرموده اند : همانا در دوران زندگی شما فرصتها و روزنه هایی پیدا می شود ، این فرصتها را شکار کنید و از دست ندهید . اهم سخنان امام جمعه بشرح زیر است :

– یکی از فرصتها ، ایام معنوی است که درهایی از رحمت خدا به روی انسان باز است و باید از این روزها برای اندوختن ذخیره ی معنوی استفاده کنیم .

– یکی از وظایف انسانها عمران و آبادانی زمین در حد وسع است . همانطوریکه یک دانه استعداد رشد دارد ، انسانها هم استعدادهایی دارند که نیاز به زمینه ی لازم برای بروز و ظهور دارد . انسان استعدادهایش برای بروز نیاز به تلاش و همت و دوراندیشی دارد . خداوند در آیه ی ۶۱ سوره ی هود می فرماید : او خدایی است که شما را از موجودات زمین آفرید و امکان آبادانی زمین را در اختیار شما قرار داد . پس در آباد کردن زمین بکوشید .

– در روایت داریم بهترین شهر برای سکونت آنجاست که انسان احساس آرامش کند . پیامبر فرمودند خیری در محل زندگی نیست مگر انسان در آنجا خوش و راحت باشد .

– ماموریت مهم شهرداری ها نظارت بر امور شهر نظیر ساخت و سازها با حفظ حقوق شهروندی است .

– رهبر معظم انقلاب در مورد شهرداری ها فرمودند : زندگی مردم را در اموری که مربوط به شهرداری است تسهیل کنید . خدمت بدون منت و با انگیزه و رغبت از اهم وظایف  شهرداری هاست .

چو غنچه گرچه فرو بستگی است کار جهان

تو همچو باد بهاری گره گشایی کن

– جرج جرداق مسیجی می گوید ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خواندم و هربار چیز تازه ای آموختم .

– نامه ی ۵۳ نهج البلاغه – نامه ای است از بنده ی خدا به مالک اشتر فرزند حارث ، او را توصیه می کنم به رعایت تقوی ، و وظیفه شناسی و مردمداری و سپس ۴ وظیفه ی مهم :

۱ – جمع آوری مالیات

۲ – تلاش برای حفظ حدود و ثغور و امنیت

۳ – اصلاح در امور مردم

۴ – عمران و آبادانی شهرها

IMG_2131

امام جمعه ی محترم که معمولا سخنانشان از چاشنی شعر و طنز هم بی بهره نیست به قصد مطایبه در قسمتی از سخنان خود فرمودند : خبرنگار در بازدید از موزه از بازدید کننده پرسید : برداشت شما از موزه چه بود ؟ بازدید کننده جواب داد یک دستار قدیمی و یک لوح مسی تاریخی برداشت کردم .

پس از سخنان امام جمعه ، بخشدار ضمن تاکید بر اینکه این جلسه ، جلسه ی تعامل مدیران با یکدیگر نیز هست به مسئله ۲ انتخابات بزرگ امسال اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که مشارکت بالایی داشته باشیم . وی از پیشنهاد خود به فرماندار برای حضور مدیران شهرستان در نمازهای جمعه ی بخش میمه و ارائه ی گزارش و سفر قریب الوقوع استاندار به بخش میمه نیز گفت .

IMG_2133

در ادامه آقای اسماعیلزاده از مشکلات حوزه ی راه و آقای علی اکبری مدیر شهرستانی راه و شهرسازی از مشکلات موجود گفت و گفت امیدواریم بخش میمه بعنوان شهروند درجه ی ۲ دیده نشوند و خدماتی که به مردم در شهرهای بزرگ ارائه می شود در این بخش نیز ارائه شود . آقای مقصودی رئیس شورای شهر میمه از برنامه های سال ۹۴ شهرداری و بویژه از خدمات فرهنگی شهرداری گفت و انتشار فصلنامه ی آدینه ی میمه را به امام جمعه ی محترم تبریک گفت .

IMG_2141

آقای خاکساریان مسئول امور کتابخانه ی میمه از شهرداری و شورای شهر میمه بدلیل توجه به کتابخانه تشکر کرد و درخواستهای خود را نیز مطرح نمود . وی در پایان جلسه به هریک از شرکت کنندگان در جلسه ۳ جلد کتاب : فضیلت قرائت سوره های قرآن ،  نیمه ی پنهان ماه و تاب خاطرات دوران اسارت علیرضا بصیری فرماندار شهرستان را اهدا نمود .