اجرای شبکه ی آبیاری کمربند سبز میمه

2015-05-03
109 بازدید

کاربرانی داریم به غایت خوش ذوق و با انگیزه و به مثابه ی ” مستمع ، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد ” آدم را بر سر ذوق می آورند . روزی که باهتمام شهرداری  کمربند سبز میمه اجرایی شد ، نهال کاج در مسیر ۴ کیلومتری شمال میمه غرس گردید و کاربر باذوقی نوشت […]

IMG_1647

کاربرانی داریم به غایت خوش ذوق و با انگیزه و به مثابه ی ” مستمع ، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد ” آدم را بر سر ذوق می آورند . روزی که باهتمام شهرداری  کمربند سبز میمه اجرایی شد ، نهال کاج در مسیر ۴ کیلومتری شمال میمه غرس گردید و کاربر باذوقی نوشت :

و کاج سیب می دهد ، اگر عاشق شود

انگور می دهد ، اگر مست شود

توت فرنگی می دهد ، اگر خوشبخت شود

و

 کاج می ماند اگر تنها باشد .

IMG_1685

بی جهت نیست که شهردار محترم میمه برای کمربند سبز ” نهال کاج ” را در نظر گرفته است . در سالهای اخیر و متاسفانه در نقاط مختلف کشور درختها فقط در مقابل دوربینها ” غرس ” می گردند  و روز درختکاری که گذشت و پایان یافت همه چیز پایان یافته تلقی می شود . کاربرانی هم برای صبح میمه کامنت گذاشته بودند که آبیاری با تانکر پیامدار خشکیدن درختان است که البته پر بیراه نه و مسبوق به سابقه بود .

IMG_1612

خوشبختانه در روزهای گذشته اجرای شبکه ی آبیاری موضعی درختان کاج کمربند سبز میمه آغاز و دیروز با آبیاری موضعی درختان مزبور ، تضمینی برای پایداری این کمربند سبز بوجود آمد .

IMG_1765

البته بر این کمربند سبز شمالی میمه فوایدی مترتب است که در آینده خود را نشان می دهد .

IMG_1686

از جمله جا دارد جاده ای که در مجاورت کمربند سبز ایجاد شده و بموازات جاده ی اصفهان – تهران ، از میمه تا خدماتی عالی قاپو ادامه دارد با مصالح راهسازی موجود در سیلابهای مسیر ، آماده سازی گردد و بتدریج با رشد درختان کمربند سبز و به بار نشستن ” گلستان ” میمه ، مردم شهر از آب و هوای ییلاقی و طبیعت فرحبخش شمال منطقه به سهولت و در دسترس ، استفاده نمایند .

IMG_1687

بطور قطع اگر شهروندان ما از امکانات مناسب تفریحی بویژه طبیعت زیبا و کم نظیر صحاری اردیبهشتی میمه بیشتر استفاده کنند ، در بهبود مناسبات شهروندی آنان تاثیر خواهد گذاشت و خوشبختانه شهرداری میمه در این خصوص هم عرصه ی بهداشت روحی و روانی شهر را مد نظر قرار داده است .