امروزنامه ها ، چهارشنبه ۹۴/۲/۹

2015-04-29
77 بازدید

دیدار وزرای خارجه دو کشور دیروز در محل اقامت سفیر ایران در آمریکا انجام گرفت که پس از ۳۶ سال این نخستین بار است که یک مقام عالی رتبه آمریکایی به طور رسمی و علنی قدم به ملکی از ایران می‌گذارد. مطابق قوانین بین المللی دفا‌تر نمایندگی‌های بین المللی و سفارت خانه‌های کشور‌ها در کشورهای […]

دیدار وزرای خارجه دو کشور دیروز در محل اقامت سفیر ایران در آمریکا انجام گرفت که پس از ۳۶ سال این نخستین بار است که یک مقام عالی رتبه آمریکایی به طور رسمی و علنی قدم به ملکی از ایران می‌گذارد.

مطابق قوانین بین المللی دفا‌تر نمایندگی‌های بین المللی و سفارت خانه‌های کشور‌ها در کشورهای دیگر خاک آن کشور محسوب می‌شوند و به این ترتیب این حضور را می‌توان نخستین حضور وزیر خارجه ایران پس از ۳۶ سال به خاک ایران ارزیابی کرد.

جان کری و معاونش وندی شرمن در حالی برای نخستین بار پس از ۳۶ سال وارد اقامتگاه سفیر ایران در نیویورک شدند و به گفته ماری هارف سخنگوی وزیر خارجه آمریکا بر فرش ایرانی قدم گذاشتند و با پسته ایرانی پذیرایی شدند که نزدیک به دوسال است که به واسطه مذاکرات هسته‌ای با همتای ایرانی خود توانسته‌اند تابوی مذاکره مستقیم و بدون واسطه، رسمی و علنی دو مقام عالی رتبه ایرانی و آمریکایی را نیز بشکنند.

۳۰