کوتاه … کوتاه … از گوشه و کنار شهر میمه

2015-04-21
435 بازدید

شهروند و شهرنشین نه تنها دو مجموعه ی بر هم منطبق نیستند بلکه می تواند اشتراکشان ، مجموعه ای تهی ، باشد . افرادی که در شهر زندگی می کنند ، شهرنشین محسوب می گردند ولی شهروند به کسی گفته می شود که هنجارها ، الگوها و قواعد زندگی در شهر را پذیرفته است . […]

IMG_1552

شهروند و شهرنشین نه تنها دو مجموعه ی بر هم منطبق نیستند بلکه می تواند اشتراکشان ، مجموعه ای تهی ، باشد . افرادی که در شهر زندگی می کنند ، شهرنشین محسوب می گردند ولی شهروند به کسی گفته می شود که هنجارها ، الگوها و قواعد زندگی در شهر را پذیرفته است . توجه به مبلمان و زیباسازی شهری از لوازم شهروندی است . تصویر بالا از خیابان ساحلی غربی ( شهید فاطمی ) تهیه شده است . تعدادی از شهروندان ساکن این خیابان به کمک شهرداری آمده اند و این فضای سبز زیبا را در جوی خیابان بوجود آورده اند . علاوه بر گلایولهای یکدست یاسی رنگی که ظرفیت پرورش گل در میمه را نیز یادآور می شود ، درختان زیبای آلبالو هم زینت بخش ابتدای شمالی این خیابان شده اند . کار این شهرنشینان شهروند ستودنی و تحسین برانگیز است .

IMG_1543

خاکبرداری بمنظور احداث استخر ذخیره ی آب در سال ۱۳۸۲ با تصویب معاونت امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی در مجاورت مظهر قنات مزدآباد آغاز شد و بر اساس مدارک موجود ، بدلیل عدم تامین خودیاری سهم بهره برداران قنات تعطیل شد و این تعطیلی بیش از یک دهه بطول انجامید .

IMG_1544

اخیرا شرکت تعاونی کشاورزی گلستان میمه با مشارکت شهرداری ، خاکبرداری را بمنظور نهایی کردن این پروژه ی نیمه کاره آغاز نموده است . واقع شدن این استخر در مجاورت قنوات و چاههای آب کشاورزی  و در شمال شهر میمه ، علاوه بر امکان مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در مصارف کشاورزی و فضای سبز شهری ، با توجه به طرحهای شهرداری ، قابلیتهای گردشگری شهر آستانه ی استان اصفهان را نیز بیش از پیش شکوفا خواهد ساخت .
IMG_1564

حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی محترم بخش میمه ، پیگیر اجرای پروژه های تحول آفرین در بخش میمه نیز هستند و با حضور در محل اجرای پروژه ها ،  اسباب دلگرمی مجریان را فراهم می سازند .

IMG_1565

روز گذشته امام جمعه ی محترم با حضور در محل اجرای پروژه ی ۱۴۰ هکتاری گلستان ، ضمن بازدید از باغ ۱۲ هکتاری گل محمدی و ۴ هکتاری گردو ، با تشکر از دست اندرکاران ، اجرای این طرح بزرگ را علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش محصولات کشاورزی دارای تاثیرات آب و هوایی در شهر میمه و افزایش جاذبه ی گردشگر پذیری در این بخش عنوان نمودند . گفتنی است در سال جاری علاوه بر غرس نهال گل و گردو ، بالغ بر ۳۰ هکتار از زمینهای شرکت نیز به کشت هندوانه و خربزه تخصیص خواهد یافت .