حجت الاسلام پور مهدی – یک آیه ، یک نکته

2015-04-20
44 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم یک میخ اگر راست باشد هر چه هم ضربه بخورد پیش تر رفته و محکم تر و مقاوم تر خواهد شد٬ به همین خاطر هم قرآن به ما می گوید بیایید راستی و صداقت پیشه کنید٬اینجا ست که هیچ کس نمی تواند به شما آسیبی بزند. «وَإنْ تَصْبِروُا وَتَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ […]

images

بسم الله الرحمن الرحیم
یک میخ اگر راست باشد هر چه هم ضربه بخورد پیش تر رفته و محکم تر و مقاوم تر خواهد شد٬ به همین خاطر هم قرآن به ما می گوید بیایید راستی و صداقت پیشه کنید٬اینجا ست که هیچ کس نمی تواند به شما آسیبی بزند.
«وَإنْ تَصْبِروُا وَتَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئاً» آل عمران/۱۲۰
اگر اهل شکیبایی باشید٬ اگر تقوا پیشه کنید و در یک سخن٬ اگر راستی و درستی پیشه کنید٬هیچ کس نمی تواند به شما آسیب بزند٬ اما اگر صداقت را پیشه نکنید و کج بشوید و کج رفتار باشید مثل همان میخ کج می مانید؛هر چه ضربه بخورید بیشتر کج می شوید.
امام صادق(ع):لا تَغتَرُّوا بِصلاتِهِم ولا بِصِیامِهِم؛فإنّ الرجُلَ ربّما لَهِجَ بِالصلاهِ والصومِ حتّی لَو تَرَکَهُ استَوحَشَ٬ ولکنِ اختَبِرُوهُم عِند صِدقِ الحَدیثِ وأداءِ الأمانَهِ.
امام صادق(ع):فریب نماز وروزه مردم را نخورید؛زیرا آدمی گاه چنان به نماز و روزه خو می کند که اگر آنها را ترک گوید٬احساس ترس می کند٬بلکه آنها را به راستگویی وامانتداری بیازمایید.