گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۱/۲۸

2015-04-18
120 بازدید

علیرضا هاشمی       خبرنگار نماز تصاویر                امیر حسین صادق بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام زمانی امام جمعه بخش با شکوه هرچه تمام تر در مسجد جامع شهر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش […]

علیرضا هاشمی       خبرنگار نماز

تصاویر                امیر حسین صادق

IMG_1423

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام زمانی امام جمعه بخش با شکوه هرچه تمام تر در مسجد جامع شهر اقامه شد.

IMG_1424

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی  و بیان این حدیث از امیرالمونین (ع) که فرموده اند: “بر شما باد شکر و حمد نعمت های الهی در همه حال .چه در نهان چه در آشکار ،چه در ظاهر و چه در باطن و چه در ففر و چه در دارایی .” آغاز کرده و موضوع خطبه خود را به نعمت های الهی و شکر گزاری این نعمت ها اختصاص داد.

IMG_1453

حجت الاسلام زمانی در این خصوص با استناد به آیات و احادیث بیان داشت که نعمت ها و برکات خدا به انسان وسیله آزمایش و امتحان وی است و لارمه موفقیت در این امتحان شناخت نعمت های خداوتد و استفاده صحیح از آن هاست که سبب رسیدن  انسان به کمال است. و با بیان این حدیث از رسول خدا (ص) که فرموده اند:  “آفت نعمت های الهی کفران نعمت و نا سپاسی است.” خطبه اول خود رابه پایان رسانید.

IMG_1443

حجت الاسلام زمانی خطبه دوم خود را به بیان مناسبت های هفته اختصاص داد.

۲۹ فروردین ماه روز ارتش،

حلول ماه مبارک رجب

IMG_1440

و ۱۵ اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله هوایی آمریکا در صحرای طبس

از جمله مناسبت های مورد اشاره در این خطبه بود.

IMG_1492

در مورد وقایع روز دنیا هم امام جمعه محترم نسل کشی آل سعود در یمن را محکوم کردند و خاطر نشان کردند که مثلث شوم عربی،آمریکایی،اسرائیلی  بر علیه شیعه به میدان آمده است و قصد تخریب شیعه را دارد.اما  این مثلث باید بداند که این امر خیال پردازی ای بیش نیست و این آرزوی خود را با خود به گور میبرد .

IMG_1442

حجت الاسلام زمانی در پایان خطبه های این هفته خود این نکته را خاطر نشان کردند که نهاد امامت جمعه یک نهاد رسمی است و به اقامه نماز جمعه آن هم هر دو هفته یک بار در شهر محدود نمیشود و درخور توجه بیشتر در تمامی زمینه ها و فعالیت ها میباشد چرا که این توجه هم سبب پیشرفت فرهنگی و اجتماعی میشود و هم سبب ترویج فرهنگ.

IMG_1490

IMG_1466

آقای مرتضی اسفندی ، مجری نماز امروز

IMG_1448 IMG_1450

IMG_1472 IMG_1485 IMG_1487