نخستین جلسه ی اخلاق و معارف سال جدید در دفتر امام جمعه

2015-04-15
201 بازدید

از ساعت ۷/۳۰ بامداد روز سه شنبه – ۹۴/۱/۲۶ – نخستین جلسه ی اخلاق و معارف سال جدید ، با میزبانی دفتر امام جمعه ی بخش میمه برگزار گردید . در این جلسه پس از تلاوت قرآن ، آذرپی بخشدار میمه طی سخنانی از امام جمعه ی محبوب و محترم بدلیل تلاش در استمرار جلسات […]

IMG_1383
از ساعت ۷/۳۰ بامداد روز سه شنبه – ۹۴/۱/۲۶ – نخستین جلسه ی اخلاق و معارف سال جدید ، با میزبانی دفتر امام جمعه ی بخش میمه برگزار گردید . در این جلسه پس از تلاوت قرآن ،

IMG_1379

آذرپی بخشدار میمه طی سخنانی از امام جمعه ی محبوب و محترم بدلیل تلاش در استمرار جلسات اخلاق و معارف تشکر کرد وی اظهار امیدواری کرد که در سال دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی ، با امیدواریهایی که بوجود آمده است امور بیش از گذشته به سمت اصلاح برود . بخشدار میمه  با تبریک سال نو به مدیران و مسئولان دستگاههای مختلف در سال جدید برای آنان در خدمت به مردم آرزوی موفقیت نمود .

IMG_1386

در ادامه ی جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه با تبریک آغاز سال ، بهار را فصل رویش و لطافت هوا خواند و خاطرنشان کرد که انسانها هم باید با حلول بهار با نشاط و پرانگیزه شوند . وی با اشاره به آیه ی ۹ سوره ی فاطر گفت :

 این حیات نو زبعد برگ ریز                  هست برهان بر وجود رستخیز

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه  تأثیر عوامل زیست محیطى در سلامت را با توجه به حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه که می فرماید:

” تَوَقَّوُا اَلْبَرْدَ فِی أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی اَلْأَبْدَانِ کَفِعْلِهِ فِی اَلْأَشْجَارِ أَوَّلُهُ یُحْرِقُ وَ آخِرُهُ یُورِقُ

و درود خدا بر او، فرمود: در آغاز سرما خود را بپوشانید، و در پایانش آن را دریابید، زیرا با بدن‏ها همان مى‏کند که با برگ درختان خواهد کرد: آغازش مى‏سوزاند، و پایانش مى‏رویاند” مورد تاکید قرار داد .

IMG_1381

وی سپس به مولوی استناد کرد که آورده است :

گفت پیغمبر به اصحاب کبار                      تن مپوشانید از باد بهار

کانچه با برگ درختان می کند               با تن و جان شما آن می کند

امام جمعه ی بخش میمه ، در ادامه عامل عبرت آموز دیگر را دعوت به سیاحت از سوی قران دانست . وی تاکید کرد: یاد معاد بازدارنده است و عاملی است برای نهادینه کردن اخلاق در جامعه و با نهادینه شدن اخلاق در بین مدیران برخورد صحیج با مراجعین و عمل به وظیفه ، جامعه به آینده امیدوار می شود . حجت الاسلام زمانی همدلی و همزبانی مردم و مسئولین را مورد توجه قرار داد و گفت :

ای بسا هندو و ترک همزبان                       ای بسا دو ترک چون بیگانگان

پس زبان محرمی خود دیگرست                   همدلی از همزبانی بهترست

وی مسئولیت ها را گذرا دانست و گفت قران می گوید : تلک الایام نداولها بین الناس . پست ها دست به دست می شود و مسئولیتها نمی ماند پس باید فرصت خدمت را قدر دانست . امام جمعه ی بخش میمه در پایان سخنان خود گفت : با توجه به مدیریت خوبی که در بخش حاکم است امیدواریم بطور ویژه در خدمت مردم باشیم . وی درخواست کرد که مدیران بصورت منظم در جلسات اخلاق و معارف حضور یابند و تلاش هم بر این است که این جلسات وقت ارائه ی خدمت به مردم را نگیرد . در پایان جلسه آقای آذرپی به مدیران دستگاههای دولتی یادآور شد از نصب کاغذ نوشته ی مجازات توهین به کارمندان دولت خودداری کنند و در پی احقاق حقوق مراجعین خود باشند و از تهدید آنان بپرهیزند. لازم به ذکر است در قانون مجازات اسلامی ماده ی ۶۰۹ آمده است :  هرکس به کارکنان وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی و شهرداری ها در حال انجام وظیفه توهین نماید  به ٣ تا ۶ ماه حبس و یا ٧۴ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم خواهد شد .