حجت الاسلام پور مهدی – شمیم رحمت

2015-04-09
173 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم حضور حضرت بقیه الله (ارواحنافداه)در میان ما به طور عادی و معمولی می باشد.در دعای ندبه می خوانیم«بنفسی انت من مغیب لم یخل منا» یعنی جانم فدای شما یا صاحب الزمان (عج الله) که در میان ما به طور نا شناس زندگی می فرمائید و از بین ما خارج نیستید. جان […]

img060

بسم الله الرحمن الرحیم
حضور حضرت بقیه الله (ارواحنافداه)در میان ما به طور عادی و معمولی می باشد.در دعای ندبه می خوانیم«بنفسی انت من مغیب لم یخل منا» یعنی جانم فدای شما یا صاحب الزمان (عج الله) که در میان ما به طور نا شناس زندگی می فرمائید و از بین ما خارج نیستید. جان مطلب آنکه فرقی بین امام عصر(عج الله) وسایر ائمه هدی(ع) نیست جز آنکه ایشان نا شناس در بین مردم هستند نه نامرئی.
چنانکه در روایات آمده آن حضرت مانند جناب یوسف(ع) هستند که برادرانش با او رفت و آمد وحتی تجارت و صحبت کردند ولی او را نشناختند تا آنکه یوسف (ع) خود را به آنان معرفی کرد ٬امام عصر(عج الله) نیز این چنین در میان ما زندگی می کنند. آن نماینده پروردگار و نماینده و جانشین تمام انبیاء ونماینده خاندان عصمت(ع) ورئیس حکومت جهانی پروردگار که خداوند کره زمین را برای بر پایی حکومت او خلق کرده ٬نزدیک به دوازده قرن است که این چنین در میان ما به سر می برد ولی ما مشغول کار وکسب و تجارت خود همانند برادران یوسف هستیم و با آنکه او را می بینیم (چنانکه برادران یوسف او را دیدند)ولی وجود مقدسش را نمی شناسیم.
پس دعای توسل را برای چه چیز می خوانیم وگمشده ما چیست؟ انسان تا توجهش به چیزی متمرکز نشود ولو دهها و صدها بار هم آن را ببیند باز می گوید آن را ندیده ام. مثلا اگر شما دهها بار یکی از شخصیت های مهم دینی را به طور گذرا در خیابان دیده باشید وهیچ ندانید او یکی از بزرگان است اگر بعدا از شما بپرسند فلان عالم بزرگ دینی را دیده ای ٬ طبیعی است که بگوئید :نه ٬ زیرا در آن هنگام که چشمانتان به آن عالم می افتاد به عنوان اینکه او یکی از رجال برجسته دینی است به او نمی نگریستید ولی وقت عکس او را به شما نشان بدهند وبگویند آن عالم ایشان است٬خواهید گفت : ایشان را من مکرر دیده ام.در روایات آمده است وقتی حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) ظهور فرموده و خود را معرفی می نمایند٬بسیاری از مردم می گویند :ما مکرر ایشان را دیده و به خدمتش رسیده ایم.
شرائط تشرف
برای تشرف با معرفت به محضر مقدس حضرت بقیه الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)چند شرط لازم است:
اول:اینکه خداوند متعال اذن ملاقات را عنایت فرماید.
دوم:انکه انسان به فکر شرفیابی به محضر مقدس آن حضرت بوده و از آن حضرت و یادش غافل نباشد.
سوم:آنکه از کارهایی که موجب محرومیت از فیض دیدار آن حضرت می شود اجتناب نماید.