حجت الاسلام پور مهدی – دعای نجات بخش

2015-04-07
55 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم یک دعایی را که همه شما شنیده اید و مکرر هم خوانده اید واگر در حق ما مستجاب شود همه چیز زندگی ما تامین می شود٬این دعا است:«اللهم اجعل محیای محیا محمد وال محمد و مماتی ممات محمد وال محمد»یعنی خدایا !زندگی من ٬مثل زندگی پیامبر و آلش شود و مردن […]

poormahdi

بسم الله الرحمن الرحیم
یک دعایی را که همه شما شنیده اید و مکرر هم خوانده اید واگر در حق ما مستجاب شود همه چیز زندگی ما تامین می شود٬این دعا است:«اللهم اجعل محیای محیا محمد وال محمد و مماتی ممات محمد وال محمد»یعنی خدایا !زندگی من ٬مثل زندگی پیامبر و آلش شود و مردن من هم مثل مردن پیامبر(ص) و آلش شود.
ما یک زندگی داریم و یک مرگ. بعضی ها می گفتند:«یا لیت لنا مثل ما أوتی قارون إنه لذو حظ عظیم» کاش زندگی ما مثل زندگی قارون بود ولی وقتی که قارون در زمین فرو رفت ٬ گفتند:خوب شد زندگی ما مثل زندگی قارون نبود! مثل چه کسی زندگی کنیم؟ مثل کسی که زندگی اش ماندگار است. آن ها چه کسانی هستند؟ قرآن می فرماید:آن ها رسول خدا(ص) و اهل بییت(ع) او می باشند.
ما دو جور زندگی داریم:۱- زندگی دنیوی٬ ۲- زندگی معنوی. خداوند در قران کریم می فرماید: که بعضی ها می گویند:«ما هی إلا حیاتنا الدنیا» هر چه هست در این دنیا است؛ خداوند هم به پیغمبر(ص) می فرماید:این ها را رها کن«وأعرض عن الجاهلین» کسی که جاهل است می گوید: هر چه هست همین پنجاه سال و شصت سال عمر است. پس خداوند عقل وشعور را برای چه به انسان داده است؟!امیر المومنین(ع) می فرماید: این آدم هایی که فقط برای این دنیا تلاش می کنند٬ مرده ای متحرک هستند.«فالصوره صوره إنسان والقلب قلب حیوان لا یعرف باب الهدی فیتبعه و لا باب العمی فیصد عنه و ذلک میت الأحیاء»بعضی ها قیافه هایشان قیافه آدم است اما قلبشان قلب حیوان است٬ این ها مرده متحرک هستند. حیوان به سوی عریان بودن و به سوی غرایز جنسی بی حد و بی رویه می رود وآدمی هم که به سوی عریان بودن و بد حجابی وبی غیرتی می رود چه فرقی با حیوان دارد؟خداوند در قران کریم می فرماید:«أولئک کالأنعام بل هم اضل» این ها مثل حیوانات هستند ٬بلکه بدتر از حیوانات هستند. خداوند به پیغمبر(ص) می فرماید:«إنک لا تسمع الموتی» سراغ این مرده ها نرو٬ این ها فقط راه می روند و حرف می زنند. این که می گوئیم دنیا بد است ٬زمانی است که انسان به دنیا وابسته شود و دنیا او را اسیر خود کند والا خود خدا در قران می فرماید:« ولاتنس نصیبک من الدنیا» بهره ات را از دنیا فراموش نکن!گلایه هم می کند که چرا بعضی ها این ها را بر خودشان حرام می کنند«قل من حرم زینه الله التی أخرج لعباده»سلیمان وضع بسیار خوبی داشت٬می فرمود:«هذا من فضل ربی»این ها از فضل پروردگار من است.امیر المومنین (ع) وقتی می فرماید:« یا دنیا غری غیری »این جمله را دو جا فرموده اولین جایی که فرمود٬ زمانی بود که خلافت نداشت٬ درباغ داشت باغبانی می کرد که یک مرتبه دنیا برایش مجسم شد٬حضرت آنجا فرمود:«یا دنیا غری غیری»امیر المومنین (ع) وقتی می فرمود:«یا دنیا غری غیری» بیلش را زمین نینداخت که من دیگر کار نمی کنم٬ مزارع را آب نمی دهم٬قنات حفر نمی کنم؛بلکه وقتی داشت قنات حفر می کرد٬فرمود:«یا دنیا غری غیری» دومین جایی که فرمود وقتی است که به خلافت رسید٬وارد بیت المال بصره شد ٬ در جمل اصغر وارد جنگ شد و در اوج جنگ و در اوج مسئولیت فرمود:«یا دنیا غری غیری». خداوند در قرآن کریم می فرماید:«ألهاکم التکاثر»کثرت گرایی بد است.«وتأکلون التراث أکلا لما و تحبون المال حبا جما» اگر کسی خوردنش «أکلا لما»شد؛یعنی حلال و حرام را با هم خورد با حیوانات هیچ فرقی نمی کند؛چون شما اگر چند کیلو علوفه برای گوسفندی بگیری وجلویش بگذاری٬یک گوسفند دیگر هم که دارد رد می شود٬می اید می خورد و نمی گوید که این علوفه مال دیگری است.شما اگر یک چهار پا را در مزرعه ای ببرید و به او بگویید از همین محدوده بخور٬در زمین بغلی نرو؛گوش نمی دهد٬به همه مزرعه سر می زند. چرا؟ چون آن حیوان تشخیص نمی دهد وآنهایی که در خوردن حلال و حرام توجه ندارند به این ها«أکلا لما» می گویند.

منبع: برگرفته شده از سخنرانی های استاد رفیعی