گلستان میمه ، میزبان نماینده ، فرماندار و جمعی از مسئولین

2015-04-02
98 بازدید

بر اساس دعوت هیئت مدیره ی شرکت گلستان میمه ، فرماندار ، نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ، امام جمعه ، بخشدار ، شهردار  و شورای اسلامی شهر میمه ، روز جمعه  ۹۴/۱/۱۴ از محل اجرای پروژه ی گلستان و طرح ایجاد کمربند سبز شهرداری بازدید خواهند کرد […]

IMG_0878

بر اساس دعوت هیئت مدیره ی شرکت گلستان میمه ، فرماندار ، نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ، امام جمعه ، بخشدار ، شهردار  و شورای اسلامی شهر میمه ، روز جمعه  ۹۴/۱/۱۴ از محل اجرای پروژه ی گلستان و طرح ایجاد کمربند سبز شهرداری بازدید خواهند کرد . برنامه ی این بازدید از ساعت ۹/۳۰ روز جمعه با زیارت شهدای گمنام واقع در میدان اصفهان آغاز می گردد.

IMG_0902

شرکت گلستان میمه با تصویب هیئت مدیره ، در فاز اول پروژه ، ضمن اجرای خط انتقال آب و ایجاد شبکه ی آبیاری موضعی ( قطره ای ) بالغ بر ۱۲ هکتار از اراضی در اختیار را به  نهال گل و ۳/۶ هکتار را به غرس نهال گردو تخصیص داده و ضمن مشارکت با شهرداری در ایجاد کمربند سبز ، بالغ بر ۲۰۰۰ اصله نهال کاج بعنوان بادگیر مزرعه و بموازات جاده ی اصفهان تهران غرس نموده است و بنا دارد با فرا رسیدن فصل کاشت ، ۴۰ هکتار از زمینهای یاد شده را به کشت صیفی اختصاص دهد. با مطالعات و بررسی های انجام شده  شرکت گلستان در نظر دارد از طرح استخر ذخیره سازی آب مازاد که از جمله ی طرحهای نیمه تمام دولتی محسوب می گردد و بیش از ۹۰ درصد از عملیات خاکی آن در گذشته انجام  و در  مجاورت مظهر قنات مزدآباد واقع گردیده است ، استفاده نماید .

IMG_0676

استفاده از همه ی ظرفیت اراضی در اختیار شرکت گلستان علاوه بر آنکه میمه را بعنوان بزرگترین قطب کشاورزی شهرستان معرفی خواهد کرد ، نقش ارزنده ای در اصلاح شیوه های آبیاری و بهینه سازی روشهای کاشت و برداشت و در نتیجه صرفه ی اقتصادی  داشته و بدلیل واقع شدن اراضی در کریدور وزش بادهایی که شهر میمه را تحت تاثیر قرار می دهد ، در اعتدال هوای شهر نیز تاثیر غیرقابل انکاری خواهد داشت . مجتمع کشاورزی یادشده که با احداث یک باند کندرو بموازات جاده ی اصفهان – تهران دسترسی اهالی میمه به این گلستان در حال احداث را تسهیل می کند ، قابلیت تبدیل شدن به منطقه ی زیبای گردشگری شمال استان اصفهان را نیز دارد .

IMG_0646