خبرگزاری مهر – از شنهای روان مصر تا دره دوزخی در بخش میمه

2015-04-01
186 بازدید

خبرگزاری مهر گزارش مهر از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان؛ جزیره‌ای رویایی در میان شن‌های روان مصر تا کمینگاه راهزنان درموته شناسهٔ خبر: ۲۵۲۵۰۰۳ سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ – ۱۲:۳۴ استانها > اصفهان .اصفهان –دیدار از کویر مصر در شهر جندق اصفهان را می‌توان به سفری به یک جزیره رویایی از شنهای روان تشبیه […]

mesr (1)

خبرگزاری مهر
گزارش مهر از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان؛
جزیره‌ای رویایی در میان شن‌های روان مصر تا کمینگاه راهزنان درموته

شناسهٔ خبر: ۲۵۲۵۰۰۳ سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ – ۱۲:۳۴
استانها > اصفهان
.اصفهان –دیدار از کویر مصر در شهر جندق اصفهان را می‌توان به سفری به یک جزیره رویایی از شنهای روان تشبیه کرد و در ادامه نیز می‌توانیم سفری به کمینگاه دزدان در منطقه حیات‌وحش موته داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه آشنایی با جاذبه های گردشگری اصفهان به تماشای جلوه های زیبایی از قلعه ها و بناهای تاریخی، کویرهای دیدنی و جاذبه های طبیعی اصفهان می نشینیم.

images (1)

کویر مصر
کویر ورزنه
نارین قلعه
ریگ جن
غارهای قلعه بزی
برجهای کبوتر
پل کله
ارگ خشتی مورچه خورت
کاروان سرای مادر شاه
و
حیات وحش موته: از نمونه های جالب و دیدنی حیات وحش و مناظر طبیعی ایران اسلامی در بخش میمه شاهین شهر واقع شده است که در این منطقه و در دل کوهها و دشتهای پهناور آن صخره‌های زیبایی از دل دشت بیرون آمده و روزهای متوالی محلی برای هر بستن راه کاروانان و تجار توسط راهزنان است.

DSC01411

یکی از این کمینگاه ها صخره ای معروف به تختِ محمد جعفر است که برروی آن چاهی کنده شده به گونه ایی که بدنه آن روبه مسیر کاروانان راه دارد.

از دیگر مناظر طبیعی منطقه، تخته سرخی با طبیعتی زیبا و قابل توجه به رنگ قرمز و سبز و دیگری مشهور به دره دوزخی است.

DSC039161

این دره زیبا و وحشتناک به رنگ خاکستری و سیاه چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند اما متاسفانه در سالهای اخیر جهت استخراج معادن سنگ، این منطقه نیز روبه نابودی می رود.

گزارش: فاطمه کازرونی