حجت الاسلام پور مهدی – مواجهه ی شیطان چاق و شیطان لاغر

2015-03-25
63 بازدید

رهبرشناسی یکی از مقامات وجودی حضرت مهدی این است که او جلوه ی رحمت الهی است .در زیارت آل یاسین داریم که سلام بر تو ای رحمت فراگیر الهی یعنی رحمتی که تمام عالم را گرفته است. ما برای جهت گیری به سوی خدا اول می گوییم: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بعد می گوییم […]

poormahdi

رهبرشناسی
یکی از مقامات وجودی حضرت مهدی این است که او جلوه ی رحمت الهی است .در زیارت آل یاسین داریم که سلام بر تو ای رحمت فراگیر الهی یعنی رحمتی که تمام عالم را گرفته است. ما برای جهت گیری به سوی خدا اول می گوییم: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بعد می گوییم :بسم الله الرحمن الرحیم. حتی در نماز که معراج روح ما است، مستحب است که اول بگوییم :اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بعد بگوییم :بسم الله الرحمن الرحیم. در قرآن داریم که برای دریافت کلمات الهی (قرآن) اول اعوذبالله من الشیطان الرجیم بگویید. ما تا از زندگی شیطانی عبور نکنیم وارد زندگی رحمانی نمی شویم. شرط ورود به آستان بسم الله الرحمن الرحیم، کلمه ی اعوذبالله من الشیطان الرجیم است. وقتی ما از زندگی شیطانی وارستگی پیدا کردیم و از ولایت شیطان خارج شدیم به ولایت خداوند رحمان وارد می شویم. شعار اسلام بسم الله الرحمن الرحیم است .توصیه شده است که هیچ کاری را بدون بسم الله … شروع نکنیم. حتی سر سفره هم ، با گفتن بسم الله برکت به سفره اضافه می شود.
امام صادق(ع) می فرماید: یک شیطان چاق به یک شیطان لاغر رسید. شیطان لاغر به شیطان چاق گفت به تو خیلی خوش می گذرد که این قدر چاق شده ای؟ شیطان چاق گفت که من بر انسانی موکل شده ام که در هیچ کارش نام خداوند را جاری نمی کند و بسم الله … نمی گوید. بنابراین دست ولایت من بر او باز است .شیطان لاغر گفت که من برانسانی موکل شده ام که مومن است و همه ی کارهایش را با بسم الله … شروع می کند و من بهره ای از لذت های زندگی او ندارم و بخاطر همین لاغر هستم. این واقعیت زندگی ماست. بحث شیطان شناسی، بحث حقی است. یکی از بزرگان می فرمود :خدایا به ما عطش مهدی عنایت بفرما تا رهبر را بشناسیم .
وقتی ما از زندگی شیطانی عبور کردیم و وارد زندگی رحمانی شدیم ،می بینیم که خداوند این مسیر را بدون رهبر و راهنما قرار نداده است و فرموده که باید دست تان را به رهبر راه برسانید. زیرا این مرحله خیلی خطرناک است و شیطان هم ما را رها نمی کند. تا ما جان در بدن داریم شیطان برای ما نقشه می کشد تا ما را از مسیر خدا دور کند. خداوند برای این راه رهبرانی گذاشته است که همان پیامبران هستند. خداوند برای مردم هر عصری حجت و معصومی قرار داده است. خداوند هر حجت را معصوم قرار داده است تا وجود او از شائبه های شیطانی پاک باشد یعنی از منیت ها پاک باشد و سراسر عشق و محبت شده باشد. تجلی بسم الله … وجودی است که سرتاسر رحمانی شده است و حجت زمان می شود. اگر ما همگام با پیامبران معصوم حرکت کنیم سهم شیطان از ما کم خواهد شد. فلسفه ی وجودی پیامبران و امامان هم همین است. امامان و معصومین در بیراه ها می گردند تا انسانها را به راه بیاورند.
در قرآن داریم :ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمتی برای همه جهانیان باشی. وقتی پیامبر در جنگی پیروز شدند، تعدادی از کافران را در زنجیر کشیدند و آوردند. وقتی آنها رد می شدند پیامبر به آنها لبخند زد و یکی از کافران فریاد زد که چرا می خندی ؟ امروز روز پیروزی توست که می خندی . پیامبر فرمود: لبخند من برای این نیست که تو مقهور شده و ما پیروز شدیم .لبخند من برای این است که ما شما را به زنجیر کشیده ایم که با اجبار به بهشت ببریم ،شما را به سعادت برسانیم و از دست شیطان نجات بدهیم. وجود حجت الهی وجودی خالص است و هیچ خودیتی ندارد و سرشار از عشق و محبت رحمانی است. حتی آنها برای هدایت بشر حرص می زنند.