” ظریف ” عامل پیاده روی جنجالی با ” جان کری “

2015-03-19
63 بازدید

پس از گذشت چند ماه از «پیاده روی جنجالی ظریف – کری» ، وزیر خارجه ایران توضیحاتی در این زمینه ارائه داد. وزیرخارجه کشورمان درباره پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا و پیشنهاد این ایده به ویژه‌نامه نوروزی جام جم گفت: ما ساعت ۲ بامداد به فرانکفورت رفته و سپس به ژنو رسیدیم و بدون هیچ […]

۱۴۲۱۶۷۳۵۷۹۳۳۴_۱۳

پس از گذشت چند ماه از «پیاده روی جنجالی ظریف – کری» ، وزیر خارجه ایران توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

وزیرخارجه کشورمان درباره پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا و پیشنهاد این ایده به ویژه‌نامه نوروزی جام جم گفت: ما ساعت ۲ بامداد به فرانکفورت رفته و سپس به ژنو رسیدیم و بدون هیچ استراحتی وارد مذاکرات ۵ ساعته شدیم و به دلیل خستگی و پرتنش بودن مذاکرات و وجود بحث‌های چالشی و اساسی احساس کردم باید مقداری بحث را تعدیل کنیم تا دوستان ما که می‌خواستند به بحث بپیوندند به مذاکرات برسند. در این فاصله گفتم می‌خواهم کمی قدم بزنم. جان کری هم با من آمد و چون آن هتل باغ نداشت در خیابان قدم زدیم.

وی درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیاده‌روی با جان کری خاطرنشان کرد: وقتی از هتل قصد خروج داشتیم، حضور تعداد زیادی از خبرنگاران را در درب هتل برای شروع حاشیه‌سازی احساس کردیم اما فکر کردم اگر در این شرایط برگردم نقطه ضعفی را به طرف مقابل نشان خواهم داد که اصلا در شأن مردم ایران نیست .

ظریف ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا به من گفت اگر ناراحتی می‌توانی برگردی که من به او پاسخ منفی دادم. این قدم زدن نه به معنای رفاقت است نه به معنای صمیمیت. بلکه صرفا برای عوض کردن فضای بسیار متشنج بحثی بود که در آن منافع ملی کشورم پیگیری می‌شد.