حامد زمانی موثرترین چهره ی سال در موسیقی

2015-03-19
378 بازدید

حامد زمانی؛ صدای زمانه فعالیت پرانرژی، با طراوت و خلاقانه «حامد زمانی» و از همه مهم تر، مماس بودن آثار او با رخدادهای روز جامعه، باعث شده اند تا او را موثرترین چهره سال ۹۳ در عرصه موسیقی معرفی کنیم. خلق ترانه های «هم آواز طوفان» درباره شکست آمریکا در طبس، «ثریا» و «جنگ اقتصادی« […]

hamed hamed3

حامد زمانی؛ صدای زمانه

فعالیت پرانرژی، با طراوت و خلاقانه «حامد زمانی» و از همه مهم تر، مماس بودن آثار او با رخدادهای روز جامعه، باعث شده اند تا او را موثرترین چهره سال ۹۳ در عرصه موسیقی معرفی کنیم.
خلق ترانه های «هم آواز طوفان» درباره شکست آمریکا در طبس، «ثریا» و «جنگ اقتصادی« با موضوع اقتصاد مقاومتی، «گله از گرگ» با مضمون مذاکرات هسته ای، «مدافعان حرم» علیه داعش، «۹دی» ، «مرگ = آمریکا» و … ازجمله آثار مهم حامد زمانی در سالی که پشت سر گذاشتیم بود. این خواننده جوان همچنین تلاش تازه ای را برای تربیت خواننده های متعهد آغاز کرده است که بخشی از این تلاش در آلبوم «بیسیم چی» با حضور جمعی از خواننده های نسل جدید تجلی یافت.
با علی فردوسی، شاعر و ترانه سرا که برخی از ترانه های او نظیر «هم آواز طوفان»، «نحن الصامدون»، «مدافعان حرم» و «ثریا»با صدای حامد زمانی اجرا شده اند درباره این خواننده گفت وگو کردم. او درباره آشنایی خود با زمانی گفت: نحستین بار من در جشنواره ای که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شده بود برگزیده شده بودم. شعر برگزیده من از طریق آن دوستان به دست آقای زمانی رسیده بود و ایشان از آن شعر خوششان آمده بود و بدین ترتیب نخستین همکاری من با آقای زمانی شکل گرفت که ماحصل آن قطعه «هم آواز توفان» شد.
فردوسی درباره نحوه همکاری خود با زمانی در خلق ترانه ها هم اظهار داشت: معمولا آقای زمانی موضوعات خاصی را که مد نظرشان است با من مطرح می کنند و پس از همفکری درباره موضوع و المان های مورد نیاز، قطعه کار توسط من سروده می شود و باقی زحمات را آقای زمانی می کشند.
او همچنین نظرش را درباره سلوک هنری حامد زمانی این گونه بیان کرد: حامد زمانی هنرمندی خط شکن است. خط شکن و پیشتاز بودن، دل و جرات می خواهد. آقای زمانی موقعی وارد عرصه موسیقی ارزشی شد که کمتر کسی تمایل به ورود به این عرصه داشت. او با شجاعت و قدرت پا به این عرصه گذاشت و الحق چنان خوب کار کرد که باعث ایجاد انگیزه در بسیاری از هنرمندان شد. نوآوری، صراحت بیان، خستگی ناپذیری و در یک کلام، روحیه جهادی، شاخصه های بارز حامد زمانی هستند.
فردوسی افزود: خدا را شکر کارهای آقای زمانی با استقبال گسترده ای روبرو هستند، شاید تنها پیشنهاد بنده این باشد که از دوستان مختلفی در آهنگسازی کارهایشان استفاده کنند تا کارها به تکرار نیفتند. هرچند با بررسی آثار جدید آقای زمانی می‌بینیم که این اتفاق به خوبی افتاده است و ایشان فضاهای موسیقایی جدیدی را تجربه کرده اند.