نقد یکی از کاربران و پاسخ صبح میمه

2015-03-16
81 بازدید

کاربر محترمی به تاکید از من خواسته است که پاسخ امام جمعه ی شیراز و فرزند ایشان به علی مطهری را ارائه دهم و از من سوال کرده است که وقتی طرفدار پیشنمازی روحانی در مسجد جامع میمه هستم چه هدفی را از کوبیدن آیت الله ایمانی و جنتی پیگیری می کنم ؟ پاسخ ایشان […]

۲f4e5c5acdc7f508108542f9e6affe47-2014-3-19-22-1-19705.5475نقد۱.jpg

کاربر محترمی به تاکید از من خواسته است که پاسخ امام جمعه ی شیراز و فرزند ایشان به علی مطهری را ارائه دهم و از من سوال کرده است که وقتی طرفدار پیشنمازی روحانی در مسجد جامع میمه هستم چه هدفی را از کوبیدن آیت الله ایمانی و جنتی پیگیری می کنم ؟ پاسخ ایشان زمان موسعی را می طلبد اما  مختصر اینکه با تاکید بر  ییشنمازی روحانی  ، عصمتی را برای روحانیت قائل نیستم و این جامعه ی محترم را به لحاظ نقش حیاتی که در اداره ی کشور و معرفی چهره ی دین دارند ، بیش از همه نیازمند نقد می دانم  . می بینید که هر روز هم یک حرفی می زنند که باید جمعش کرد . از تبریک مرگ فلان آقا تا زنده کردن امپراطوری ایران و …  . امام جمعه ی محترم شیراز در پاسخ به نامه ی علی مطهری در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفته است :

بنده به نامه علی مطهری جواب و پاسخی نمی دهم زیرا این ها در شان جواب و پاسخ دادن نیستند. 

ملاحظه می فرمایید که امام جمعه ی محترم راه گفتمان را مسدود کرده اند و شان امثال علی مطهری را فاقد وجاهت  پاسخگویی دانسته اند . آقازاده ی امام جمعه ی شیراز در پاسخ به علی مطهری به قسمتی از سخنان امام جمعه ی شیراز برای اثبات بیگناهی پدرش استناد کرده است . با هم سخنان امام جمعه ی مورد استناد را می خوانیم :

من با تمام وجود نگرانم که مگر ما مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را نداریم؟ مگر ما مشکل خشکسالی و حاشیه نشینی را نداریم؟ متاسفانه حاشیه نشینی به مرکز شهر ما رسیده است. متاسفانه کنار حرم که مرکز و کانون شهر شیراز است حاشیه نشینان زندگی می کنند. چرا به این مشکلات نمی رسیم؟ آیا واقعا مشکل ما این است که هر روز یک سخنران دعوت شود و علی رغم تذکر شورای تامین استان توجه نکنند. مگر این پستها تا کی برای ما می ماند؟ شورای تامین بر اساس مصالحی که مد نظرش است نظر داده است و باید با شورای تامین استان همراهی کنیم.

می بینیم دانشجویان ما مسموم شدند و کسی عکس العمل نشان نمی دهد. هیچ نماینده ای هم بیانیه صادر نمی کند اما حادثه ای سیاسی اتفاق می افتد و همه دچار التهاب و اضطراب می شوند. من سوالم این است اگرکسی حریم ولایت و خبرگان و فتنه را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید طوفان را درو می کنید.

 

امام محترم جمعه در پاراگراف اول ، لزوم نیامدن سخنران به شیراز به دلیل مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانجات و حاشیه نشینی در مرکز شهر ، را تجویز کرده است . با تاکید بر تذکر شورای تامین ، به توجیه رفتار با علی مطهری پرداخته است . در پاراگراف دوم شکسته شدن حریم علی مطهری را به بدترین شکل ممکن تایید کرده است و مدعی شده است که کسی که حریم ولایت را می شکند باید انتظار داشته باشد حریمش را بشکنند . این سخن امام جمعه ی شیراز اصلا قابل توجیه نیست . من ( نگارنده ) خیلی وقت است به این نتیجه رسیدم که اگر سخنرانان و خطبای جمعه ی ما بویژه آیت الله جنتی و خاتمی و علم الهدی ، یونسی و بعضی وقت ها دکتر روحانی  ، متن سخنرانی هایشان را بنویسند و از رویش بخوانند بسیاری از مسایل سیاست خارجی ما هم حل می شود . مگر علی لاریجانی که در مجلس از روی نوشته ای می خواند و حرف می زند کم حرف خوب می زند ؟ امام جمعه ی شیراز ناخواسته مهاجمین به علی مطهری را مدافعان ولایت عنوان نموده است و این ظلم بزرگی به مقام عظمای ولایت محسوب می شود . کافی نیست که ما در حرفمان حسن نیت داشته باشیم . باید عواقب و انعکاس حرف را هم بررسی کنیم . تردیدی نداشته باشیم که حادثه ای مثل شیراز باید بدون ” لیت و لعل ” محکوم شود . جناحی هم نباشد . نباید کاری به شخصیت سیاسی مصدوم داشته باشیم . ذات این عمل قبیح است . امیدوارم کاربر محترم نقد کننده که اهل فضل و کمال هم هستند این قلیل پاسخگویی  را به شایستگی از ما قبول بفرمایند .