گلستانی در شمال میمه در حال شکل گرفتن است

2015-03-10
193 بازدید

 گلستانی در شمال میمه در حال شکل گرفتن است و طولی نمی کشد که مردم با محبت و پر عاطفه ی این شهر با عطر گلهای محمذی ، در آستانه ی پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی ایران ، مقدم  هم میهنان و تازه واردین  را گرامی می دارند . در این راستا و بمنظور غرس […]

IMG_0035

 گلستانی در شمال میمه در حال شکل گرفتن است و طولی نمی کشد که مردم با محبت و پر عاطفه ی این شهر با عطر گلهای محمذی ، در آستانه ی پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی ایران ، مقدم  هم میهنان و تازه واردین  را گرامی می دارند .

IMG_0037

در این راستا و بمنظور غرس نهال گل در حدود ۱۲ هکتار از زمینهای شرکت گلستان قنوات سه گانه ی میمه ، کار آماده سازی زمین  با شیار زنی ، بوته کنی  ، شخم زنی ، کود دهی و گودبرداری از چند ماه قبل آغاز شد و با اجرای خط انتقال آب و اجرای شیوه ی آبیاری موضعی ( نامی که فائو برای آبیاری قطره ای برگزیده است ) تا پایان امروز (۹۳/۱۲/۱۹) کار غرس بیش از ۱۲۰۰۰ نهال گل به پایان می رسد .

IMG_0014

با برنامه ریزی هیئت مدیره ی شرکت که حاصل مشاوره با مدیران استانی جهاد کشاورزی و کارشناسان رده های مختلف این سازمان و شهردار و شورای محترم میمه بوده است در سال جاری علاوه بر غرس نهال گل و گردو ، ۴۰هکتار از زمینهای در اختیار شرکت نیز به کاشت صیفی جات اختصاص خواهد یافت و با طراحی و احداث استخر ذخیره ی آب ، سال زراعی آتی شاهد استفاده از حداکثر ظرفیت زراعی زمینهای اختصاص داده شده در مجاورت و امتداد جاده ی اصفهان – تهران خواهیم بود .

IMG_0024

همچنین بمنظور استفاده ی مناسب شهروندان از چشم اندازهای ایجاد شده ی ” گلستان ” کار احداث باند کند رو به طول ۴ کیلومتر به موازات جاده ی پیش گفته  و در غرب آن با استفاده از امکانات ادارات محلی و بویژه شهرداری ، با تسطیح کند رو و گود برداری برای غرس نهال کاج آغاز شده است . تصاویر این پست روز گذشته و از غرس نهال گل که در مدتی مقارن یک هفته انجام شده ، تهیه گردیده است .

IMG_0018