سند چشم انداز میمه ی ۱۴۱۴ و فراخوان صاحب نظران

2015-03-03
238 بازدید

عبدالرضا شیبانی : شاید از مبارک ترین  اقداماتی که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری میمه در حال کلید خوردن است تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله ی شهر میمه باشد . این سند که در نهایت با تصویب شورای شهر و با امضای وزیر کشور سندی قانونی و لازم الاجرا می گردد نقشه ی راه […]

IMG_1253

عبدالرضا شیبانی : شاید از مبارک ترین  اقداماتی که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری میمه در حال کلید خوردن است تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله ی شهر میمه باشد . این سند که در نهایت با تصویب شورای شهر و با امضای وزیر کشور سندی قانونی و لازم الاجرا می گردد نقشه ی راه شهر در یک دوره ی ۲۰ ساله که می تواند به دوره های میان مدت ۴ یا ۵ ساله تقسیم می شود ، محسوب می گردد و شورا و مدیریت شهری را از روزمرگی به سمت برنامه دار شدن و هدفمندی سوق می دهد . مردم در تدوین سند چشم انداز بعنوان صاحبان اصلی شهر ، نقش عمده ای دارند و نظرات آنان با تنظیم پرسشنامه و مصاحبه دریافت و با تشکیل کارگروههای فنی و تخصصی و استفاده از دیدگاههای نخبگان و صاحب نظران و مشاور و ناظر پروژه نهایی می شود . سند چشم انداز یک سند واقعگرایانه است و با استفاده از اسناد تفریغ بودجه و درآمدهای پایدار شهر ، حالت آرمانگرایانه ندارد و برای تحقق مهمترین وظیفه ی شهرداری یعنی ارتقاء سطح زندگی شهروندان تدوین می شود . سند چشم انداز در عین حال که دارای انعطاف لازم در مواجه با رویدادها و پیشامدهای مختلف است ، دستخوش اعمال سلایق مدیریتهای آتی شورا و شهرداری نمی شود و مطالبه ی مردم ، مهمترین ضامن اجرای  سند چشم انداز در دوره های مختلف است . سند چشم انداز گرچه مستقیما ایجاد اشتغال نمی کند ، اما زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری را بوجود می آورد .

IMG_1249

روز گذشته نخستین جلسه در این ارتباط در دفتر شهردار تشکیل شد و با حضور شهردار ، رئیس شورای اسلامی شهر ، کارکنان مرتبط شهرداری و مهندس ورد ، مشاور پروژه که در رزومه ی کاری خود علاوه بر مدیریتهای مختلف در استان و بویژه در شهرداری اصفهان  ، سند چشم انداز ۴ مرکز استان و  در همسایگی میمه ، شهر دلیجان را تدوین نموده است ، تشکیل شد و مقرر گردید که در اولین فرصت و حتی الامکان تا پایان هفته ی آتی در نشستی گسترده تر ، علاوه بر حضور اعضای محترم شورای شهر و کارکنان شهرداری جمعی از فعالان و صاحب نظران و علاقمندان امور شهری گرد هم آیند و زمینه های لازم برای  تدوین سند چشم انداز آماده گردد.

IMG_1252

قرار است در صورت تصویب شورای شهر ، کار مشاور و ناظر پروژه از نخستین ماه سال آینده آغاز و در پایان مدت زمانی تقریبا ۱۰ ماهه سند چشم انداز میمه ی ” چهارده چهارده ” تدوین و در موعد مقرر اجرایی گردد. در همین رابطه شایسته است کاربران محترم صبح میمه افراد متخصص و صاحب نظر در امور شهری را بمنظور شرکت در جلسه ی هفته ی آتی و عندالاقتضا عضویت در کارگروههای تخصصی در کامنتهای این پست ، معرفی نمایند تا با برنامه ریزی مسئولان  ، تجارب آنان مورد استفاده قرار گیرد .