پرسپولیس ” لخویا ” را در هم کوبید

2015-02-24
506 بازدید

ه گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس پس از مدت ها رکود امروز در یک بازی برتر تیم چند ملیتی لخویا را با سه گل در هم کوبید. استادیوم آزادی تهران پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، گابریل، امید عالیشاه و هادی نوروزی سرمربی: حمید درخشان […]

۱۴

ه گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس پس از مدت ها رکود امروز در یک بازی برتر تیم چند ملیتی لخویا را با سه گل در هم کوبید.

استادیوم آزادی تهران

پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، گابریل، امید عالیشاه و هادی نوروزی
سرمربی: حمید درخشان

لخویا:
احمد یاسر، توزی مورنو، ترائوره، خالد مفتاح، لوئیز مارتین، نان تای هی، کریم زاعد، محمد عبدالله، سباستین سوریا، کلودیو امیر و ولادیمیر وایس

شرح گل:
پرسپولیس یک لخویا صفر ( دقیقه ۶۰ محسن بنگر): ارسال ضربه ایستگاهی گابریل را محسن بنگر با ضربه ای دیدنی وارد دروازه لخویا کرد تا شاگردان درخشان با یک گل پیش بیفتند.


پرسپولیس ۲ لخویا صفر (دقیقه ۶۶ هادی نوروزی): یک همکاری فوق العاده توسط دو مهاجم پرسپولیس که در نهایت با پاس پشت پای زیبای طارمی به هادی نوروزی رسید که مهاجم باتجربه پرسپولیس که تنها دروازه بان لخویا را در پیش داشت با ضربه ای فنی دروازه را برای بار دوم باز کند.
پرسپولیس ۳ لخویا صفر (دقیقه ۸۳(پنالتی) محمد نوری): کاپیتان پرسپولیسی ها در روز خوبش بعد از جا گذاشتن سه مدافع لخویا محمد موسی را مجبور به خطای پنالتی کرد. نوری که خودش پشت ضربه قرار گرفت و با اعتماد به نفس بالایش بر خلاف جهت حرکت کلودیو امیر وارد دروازه کرد.

شرح بازی:
سه، هیچ به نفع پرسپولیس. چه کسی حاضر بود یک روز قبل روی این نتیجه شرط ببندد؟ پرسپولیس که با کوله باری از مشکلات و در فضای ناامن به مصاف لخویای ثروتمند رفته بود، امروز با انجام یک بازی منسجم و بدون اشتباه همه ناظران را شگفت زده کرد. آنها خیلی زود از همان ابتدای بازی نبض مسابقه را در اختیار گرفتند و اگر بخت با شاگردان درخشان بود می توانستند بیشتر از انگشتان یک دست دروازه حریف را فروبریزند. پرسپولیس در مسابقه امروز تیمی با روحیه و یکدست نشان داد که می تواند با حفظ این فرم از پس هر حریفی بربیاید. آنها که اولین موقعیت خود در این بازی را توسط هافبک برزیلی گابریل از دست دادند، دست از حمله نکشیده و در نیمه دوم فاتح مطلق میدان بودند و جالب اینکه هرگز از درگیری و رویارویی های بدنی عقب نکشیدند که این مساله چیزی است که هر تیم برنده به آن احتیاج دارد.
این پیروزی، گمشده قرمزپوشان در فصل جاری بود و آنها حالا امیدوارند سال را با خوشحالی و در فضای امن ناشی از بردهای متوالی به پایان برساندند. این پیروزی یک نکته دیگر هم در دل خود داشت و آن ابقای حمید درخشان بود. مربی ای که به هر دلیل در پست خود ماند تا این برد بزرگ را جشن بگیرد. بردی بهتر از برد داربی که درخشان این بار می داند نباید به آن دل خوش کند.


بهترین بازیکن:
گابریل هافبک برزیلی پرسپولیس، محسن بنگر مدافع باتجربه سرخپوشان و محمد نوری که امروز در پست هافبک دفاعی بازی می کرد، بهترین های پرسپولیس بودند.

اتفاق ویژه:
خطاهای بیشمار و بازی ناجوانمردانه بازیکنان لخویا که به نظر می رسید به دنبال انتقام بابت شکست دور از انتظارشان مقابل پرسپولیس بودند، در یکی، دو مرتبه با واکنش پرسپولیسی ها همراه شد و اگر وساطت چند بازیکن نبود ممکن بود این بازی به جنجال کشیده شود.

دقایق حساس:
دقیقه ۵: حرکت در عمق بازیکنان پرسپولیس توسط مدافعان لخویا قطع شد تا هادی نوروزی صاحب فرصت نشود.
دقیقه ۷: روی یک ضد حمله بازیکنان پرسپولیس از جناح چپ صاحب فرصت شدند که سانتر محمد نوری با فاصله اندکی از روی سر مهدی طارمی عبور کرد و مهاجم جوان پرسپولیس نتوانست از این فرصت استفاده کند.
دقیقه ۱۰: سانتر بابک حاتمی از جناح راست با ضربه سر زیبای گابریل همراه بود که با اختلاف کمی از دروازه لخویا به بیرون رفت.
دقیقه ۱۳: شوت راه دور گابریل با اختلاف کمی از دروازه لخویا به بیرون رفت تا هافبک برزیلی پرسپولیس در گلزنی ناکام بماند.
دقیقه ۱۸: بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس را فابیو از دست داد. همکاری جالب امید عالیشاه و پاس زیبای او به فابیو را این بازیکن در تک به تک با دروازه بان لخویا از دست داد.
دقیقه ۲۵: ضربه ایستگاهی برای لخویا را تان هی از جناح چپ فرستاد که مدافعان پرسپولیس آن را دفع کردند و لخویا نتوانست از این موقعیت استفاده کنند.
دقیقه ۳۹: سانتر از جناح راست بازیکنان لخویا را سوریا با ضربه سر به سمت دروازه پرسپولیس نواخت که سوشا مکانی به راحتی آن را مهار کرد.
دقیقه ۴۱: ضربه محکم فابیو که به نظر می‌رسید برای گلزنی در این دیدار بی تابی می کرد را کلودیو امیر دفع کرد و موفق شد این فرصت را از هافبک برزیلی سرخ‌پوشان بگیرد.
دقیقه ۵۶: سانتر سوریا از جناح چپ پرسپولیس را مهاجم این تیم با ضربه سر با اختلاف کمی به بیرون زد تا یخ این بازی در نیمه دوم شکسته شود.
دقیقه ۷۰: برخورد هادی نوروزی درون محوطه جریمه با محمد موسی می‌توانست با اعلام ضربه پنالتی همراه باشد که داور این دیدار اعتقادی به خطای مدافع لخویا نداشت.
دقیقه ۷۸: دو موقعیت خطرناک برای لخویا در کمتر از یک دقیقه اتفاق افتاد که توپ راهی به دروازه نیافت. در ابتدا سانتر زمینی مهاجم لخویا را سوشا دفع کرد و در یک رفت و برگشت شوت سر ضرب بازیکن کره‌ای لخویا با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰: گابریل که از او می‌توان به عنوان یکی از بهترین های پرسپولیس در این دیدار یاد کرد با پاسی عمقی و دیدنی امید عالیشاه را به سمت دروازه لخویا روانه کرد که ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.