پور مهدی – چکار کنیم تا رحمت امام زمان(عج) شامل حال ما بشود ؟

2015-02-22
54 بازدید

ما باید دست ولایت امام را در وجودمان باز بگذاریم. روایت داریم :قلب مومن عرش خداوند رحمان است. اگر کسی این وجود را عرش شیطان قرار بدهد یعنی تمام درهای وجودش را رو به شیطان باز بکند و شیطان پرست بشود، نمی تواند رحمت امام را دریافت کند. ما باید از ولایت شیطان خارج بشویم. […]

۲

ما باید دست ولایت امام را در وجودمان باز بگذاریم. روایت داریم :قلب مومن عرش خداوند رحمان است. اگر کسی این وجود را عرش شیطان قرار بدهد یعنی تمام درهای وجودش را رو به شیطان باز بکند و شیطان پرست بشود، نمی تواند رحمت امام را دریافت کند. ما باید از ولایت شیطان خارج بشویم. ما باید یک عزم جدی برای نه گفتن به شیطان داشته باشیم ،بعد دست تربیت و هدایت امام باز می شود. مثلا کودکی خردسال دست در دست پدر دارد و وارد بازار شلوغی می شود. تا وقتی دست این بچه در دست پدرش است او هراسی ندارد ولی در اثر دیدن یک اسباب بازی زیبا، از پدر غافل می شود و دست پدر را رها می کند و گم می شود. وقتی بچه به خودش می آید که گم شده است گریه می کند و وحشت زده می شود. حالا عطش دیدن این فرزند برای پدرش بیشتر است یا عطش پدری که می بیند فرزندش دچار غفلت شده است و دست او را رها کرده است و گم شده است؟ پدر بیشتر می سوزد. ممکن است که این بچه ساعت ها مشغول دیدن چیزهای فریبنده باشد.

ما بعد از نه گفتن به زندگی شیطانی ،نیاز به معرفت و شناخت امام داریم. آیا رابطه ی فرزندی و پدری با امام برقرار کرده ایم؟ امام رضا(ع) می فرماید: عشق ومحبت امام به ما ،فوق تمام عشق های مادرانه عالم است .آیا ما این ارتباط را برقرار کرده ایم ؟ آیا ما می دانیم که در این بازار دنیا گم شده ایم ؟ما باید بدانیم که کجای راه صراط المستقیم هستیم. ما باید رهبر و الگوی راه را بشناسیم. این از مظلومیت امام زمان(عج) است که زمینه ی ذهنیت خیلی از مردم این است که اما زمان(عج) با شمشیر می آید و گردن ها را می زند و جوی خون را ه خواهد انداخت .البته امام جلوه ی قهاریت هم دارد ولی جلوه ی رحمت امام بیشتر است. غضب امام برای ما گم شدگان راه که دنبال امام مان هستیم نیست بلکه برای معاندان و مستکبران است.