از کامنت ها – به مناسبت ” روز جهانی زبان مادری ”

2015-02-21
156 بازدید

به دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه پیشنهاد می شود بمنظور حفظ گویش میمه ای که روزگاری سهم  بزرگی در گویش ایرانیان داشته است ، ارائه ی واحد درسی ” گویش میمه ای ” را بعنوان یک واحد درس عمومی پیشنهاد و با دلایل کافی به تصویب برسانند . از کامنت ها – روز ۲۱فوریه(دوم اسفند) از طرف […]

به دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه پیشنهاد می شود بمنظور حفظ گویش میمه ای که روزگاری سهم  بزرگی در گویش ایرانیان داشته است ، ارائه ی واحد درسی ” گویش میمه ای ” را بعنوان یک واحد درس عمومی پیشنهاد و با دلایل کافی به تصویب برسانند .

۱۳۴۶۸۴

از کامنت ها – روز ۲۱فوریه(دوم اسفند) از طرف سازمان یونسکو به عنوان روز جهانی زبان مادری نامگذاری شده‌است. نامگذاری این روز در کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۹ به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی و جهت جلوگیری از مرگ زبانها انجام گرفته است .

۰۸۸۳۰۷۵۱۷۸۹۷۶۹۲۵۶۵۷۱

این تصمیم برای جلوگیری از میان رفتن زبانها و فرهنگهایی که هر کدام از آنها هویت و سند موجودیت ملل و اقوامی است که به آن زبان صحبت می کنند که بر اثر حاکمیت مطلق یک زبان به عنوان زبان رسمی و دولتی در کشورهائیکه دارای تنوع زبانی و فرهنگی هستند ولی تنها یک زبان به عنوان زبان تحصیل و زبانی که از مرحله ابتدایی گرفته تا پایان دانشگاه ه و در کلیه مراحل زندگی بکار گرفته می شود و در مقابل از تحصیل و تدریس دیگر زبانها و توسعه آنها به شکلهای مختلف جلوگیری می گردد گرفته شد.