آیت الله مکارم: مذاکرات آبرومند پیش رفته است

2015-02-20
133 بازدید

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: مسأله مذاکرات تا به حال آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم آبرومند ادامه یابد.به گزارش میزان، این مرجع تقلید در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور ضمن تمجید از عملکرد دولت گفت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر […]

۳۰

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: مسأله مذاکرات تا به حال آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم آبرومند ادامه یابد.به گزارش میزان، این مرجع تقلید در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور ضمن تمجید از عملکرد دولت گفت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

یارانه‌ها آثار سویی بر اقتصاد کشور داشته است

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزود: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.
وی با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطر نشان کرد: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید. لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.

ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی خشک می شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی در قم برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کرد: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.

وی با ابلاغ سلام به رییس‌ جمهوری، از استان قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب ، یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کرد.

استان قم جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های کشوری دارد

رییس دفتر رییس‌جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام روحانی، به سفر قریب‌الوقوع رییس‌ جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های کشوری دارد و دولت تلاش می‌کند، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی قم را به استان‌های همجوار تسهیل کند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی، راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان ظرف سه سال آینده اشاره کرد.

نهاوندیان با تشریح برنامه‌های دولت در ایجاد رونق اقتصادی و طرح نظام سلامت، گفت: توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و زیست‌محیطی، نظیر تأمین آب مورد نیاز همه استان‌ها از وظایف حاکمیتی است که دولت به دنبال اجرای آنهاست.