گزارش نماز جمعه میمه و چند حاشیه ی انتقادی – ۹۳/۱۲/۱

2015-02-21
431 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز حاشیه های بالاتر از متن : استاندار اصفهان حتی برای یک بازدید هم به بخش مهم میمه نیامده اند . ادارات بخش میمه باید مستقل باشند . سایت ها و رسانه ها از اختلاف اندازی بین مردم دو شهر پرهیز کنند . نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

IMG_1437

حاشیه های بالاتر از متن :

استاندار اصفهان حتی برای یک بازدید هم به بخش مهم میمه نیامده اند .

ادارات بخش میمه باید مستقل باشند .

سایت ها و رسانه ها از اختلاف اندازی بین مردم دو شهر پرهیز کنند .

نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه تمامتر در مسجد جامع شهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی اقامه شد.خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی و با بیان این حدیث از رسول خدا (ص) که فرموده اند:

IMG_1435

” هرکس که پرهیزگار و خدا ترس باشد ، دستورات خدا را انجام دهد و از آنچه خداوند منع کرده بپرهیزد،  دینش قوی   و در میان دشمنانش سلامت است.”

آغاز کرد و در ادامه مباحث خطبه های قبلی پیرامون آسیب های فرهنگی و اجتماعی بعد از ریا وتظاهر،ربا و رشوه خواری، قانون گریزی و تاثیر گیری از فرهنگ بیگانه، استفاده از مشروبات الکلی ، قمار ، اعتیاد و طلاق را به عنوان نمونه های دیگری از این آسیب ها معرفی کرد و منشا و ریشه آن را سستی عقیده ها و ضعف باورهای دینی دانست.

IMG_1438

حجت الاسلام زمانی ماهواره و برنامه ها و سریال های مبتذل ماهواره ای که  با  اهداف و موضوعاتی جذاب  سبب تاثیر گیری از فرهنگ بیگانه و تضعیف هویت فرهنگی مشیود را  عامل مهم تضعیف باورهای دینی و پیرو آن تضغیف هویت فرهنگی دانست.

IMG_1451

 

خطبه دوم به بیان مناسبت های هفته اختصاص یافت که مهمترین مناسبت های مورد اشاره عبارت بودند از:

یکم اسفند سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی در سال ۱۳۰۹ که نشان دهنده قدرت و نقش مهم مرجعیت در امور سیاسی ،مالی و فرهنگی جامعه است.

IMG_1452

روز روحانیت ودفاع مقدس،

۵ جمادی الاول سالروز ولادت زینب کبری(س) و روز پرستار و تبریک این روز به جامعه  پرستاران

۸ اسفند ماه  روز امور تربیتی و تربیت اسلامی

و آغازهفته احسان و نیکوکاری.

IMG_1457

در پایان خطبه ها حجت الاسلام زمانی با توجه به حضور مسئولین شهر و نماینده محترم مجلس در نماز جمعه  سه نکته مهم مطرح کردند که شایسته تامل و تفکر است.

IMG_1456

ایشان بیان داشتند از آنجایی که شهر میمه آستانه استان اصفهان است، و در موقعیت جغرافیایی مهمی یعنی در کنار مسیر و جاده  اصلی قرار دارد از موقعیت بسیار مهم و با ارزشی برخوردار است که این موقعیت مهم  درخور توجه بیشتر مسولین استان و شهرستان است .نه بی توجهی یا کم توجهی آن ها.  به عنوان مثال و گلایه ای کوچک :

این مورد که در یک سال گذشته حتی یک بار هم استاندار به این بخش نیامده اند حتی برای بازدید.

IMG_1491

ایشان همچنین بر استقلال کامل ادارات در شهر و بخش میمه تاکید کردند و از زحمات نماینده محترم آقای حاجی  در این زمینه قدردانی  و تشکر کردند.

IMG_1495

اما نکته مهمی  که در پایان خطبه ها توسط حجت الاسلام زمانی  مورد اشاره قرار گرفت و مخاطب آن رسانه ها و سایت های داخلی و فعال بخش بودند.

این نکته بود که سایت ها ورسانه ها سعی بر آن کنند که از نوشتن مطالبی که باعث اختلاف بین دوشهر و مردم میشود خودداری نمایند و بیشتر سعی بر آن نمایند که مطالبات مردم را پیگیری و اطلاع رسانی کنند.

IMG_1496

آقای حسین مختاری ، مجری نماز امروز

IMG_1470

IMG_1501