گروه هنری توحید ، سرمایه فرهنگی میمه

2015-02-20
591 بازدید

سالها پیش با محوریت آقایان فرهاد راعی و  حسین اسماعیلی در کانون شهید دستغیب میمه ، گروهی از دانش آموزان مستعد و علاقمند به تئاتر گرد هم آمده و پس از اجرای چندین نمایش دانش آموزی ، خود را به عنوان نسل دوم هنرمندان عرصه تئاتر میمه معرفی کردند. به همت آقای راعی این هنرمندان […]

سالها پیش با محوریت آقایان فرهاد راعی و  حسین اسماعیلی در کانون شهید دستغیب میمه ، گروهی از دانش آموزان مستعد و علاقمند به تئاتر گرد هم آمده و پس از اجرای چندین نمایش دانش آموزی ، خود را به عنوان نسل دوم هنرمندان عرصه تئاتر میمه معرفی کردند.

به همت آقای راعی این هنرمندان در کنار یکدیگر باقیمانده و گروه توحید را تشکیل دادند و تا کنون همه ساله حداقل دو برنامه فرهنگی را به اجرا گذاشته اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها موفق بوده اند.  پس از آمدن ویدئو و امکان مشاهده فیلم های سینمایی در منزل این تصور به وجود آمد که دیگر دوران نمایش به پایان رسیده است اما استقبال گسترده مردم ازنمایش های گروه توحید نشان داده است که  مردم به نمایش هایی که موضوع بومی دارند علاقمندند.

 متاسفانه بعد از نسل اولیه ، افراد جدیدی به این گروه اضافه نشده اند و جذب جوانان و نوجوانان مستعد برای بقای این گروه ضروری به نظر می رسد.

posht-sahne-(22)

نمایش “حرف مردم” کاری دیگر از گروه فرهنگی هنری توحید می باشد که مانند سایر نمایش های این گروه مورد استقبال عموم قرار گرفته است به طوری که پس از ده روز اجرا هنوز سالن شهرداری در برابر استقبال مردم هنردوست شهر میمه احساس کوچکی می کند.

سالهاست نویسنده ، کارگردان و هنرمندان این گروه ثابت اند و همین امر باعث شده کارهای گروه از نظر فنی به صورت حرفه ای اجرا شوند اما . . .

در سالهای اخیر نمایش های طنز گروه شباهت زیادی به یکدیگر پیدا کرده  و حتی شخصیت های آن نیز تغییر نمی کنند. به نظر می رسد این گروه رسالت خود در برنامه های طنز را بیشتر خنداندن مردم می داند و کمتر به آموزش و تغییر باورها و فرهنگ مردم همت می گمارد.

در سالهای نه چندان دور آقای راعی قبل از اجرای عمومی نمایش ها تعدادی از افراد صاحب نظر را دعوت نموده و پس از اجرای آزمایشی نمایش با آنها مشورت می کردند و همین کار باعث رفع نواقص نمایش می شد ، کاری که در سالهای اخیر مشاهده نمی شود.

posht-sahne-(1)

به هر حال گروه توحید از افتخارات شهر میمه بوده و در نبود اداراتی مانند اداره فرهنگ و ارشاد  عهده دار فعالیت های فرهنگی در سطح شهر بوده است و امید است با آموزش جوانان و نوجوانان و اضافه کردن آنها به گروه و همچنین با نیاز سنجی به مشکلات موجود در جامعه پرداخته و برای رفع آنها راهکار ارائه نماید.

در پایان ضمن اعلام تمدید اجرای نمایش “حرف مردم” تا روز یکشنبه از کاربران عزیز دعوت می شود تصاویر ارسالی آقای حمید سمائی از عوامل و پشت صحنه این نمایش را مشاهده نمایند


posht-sahne-(2) posht-sahne-(3) posht-sahne-(4) posht-sahne-(5) posht-sahne-(6) posht-sahne-(7) posht-sahne-(8) posht-sahne-(9) posht-sahne-(10) posht-sahne-(11) posht-sahne-(12) posht-sahne-(13) posht-sahne-(14) posht-sahne-(15) posht-sahne-(16) posht-sahne-(17) posht-sahne-(18) posht-sahne-(19) posht-sahne-(20) posht-sahne-(21)
posht-sahne-(23) posht-sahne-(24) posht-sahne-(25) posht-sahne-(26) posht-sahne-(27) posht-sahne-(28) posht-sahne-(29) posht-sahne-(30) posht-sahne-(31) posht-sahne-(32) posht-sahne-(33) posht-sahne-(34) posht-sahne-(35) posht-sahne-(36) posht-sahne-(37)