گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۱۱/۱۰

2015-01-31
84 بازدید

نماز جمعه در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۰ به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج یدالله زمانی در مسجد جامع وزوان برگزار شد. امام جمعه محترم در خطبه‌ی اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت موضوع بحث خطبه های قبل آسیب های اجتماعی بود که گفتیم ربا و تظاهر – رشوه خواری و قانون گریزی […]

namaz (1)

نماز جمعه در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۰ به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج یدالله زمانی در مسجد جامع وزوان برگزار شد.

namaz (2)

امام جمعه محترم در خطبه‌ی اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت موضوع بحث خطبه های قبل آسیب های اجتماعی بود که گفتیم ربا و تظاهر – رشوه خواری و قانون گریزی از گناهان کبیره و آسیب های فرهنگی می باشند.

namaz (3)

یکی دیگر از این آسیب ها رباخواری و دادن یا گرفتن ربا می باشد. که با دلایل مختلف از آن نهی شده است و رباخوار مستوجب عذاب الهی می شود.

namaz (4)

امام جمعه محترم در ادامه بحث به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره نمود و گفت : ” حرمت یک درهم از ربا بیشتر از گناه کبیره است و هر که رباخواری کند ، خداوند شکم او را به اندازه ربایی که خورده پر از آتش خواهد کرد.”

 namaz (5)

فلسفه تحریم ربا و ممنوعیت آن به خاطر این است که تعادل اقتصادی را به هم می زند و باعث جمع شدن ثروت در دست عده ای خاص و از بین رفتن انگیزه‌ی کار و تلاش می شود.

 namaz (6)

امام جمعه محترم در خطبه‌ی دوم روز جمعه را بهترین ایام هفته نامید و گفت: هیچ قدمی به سمت نماز جمعه در راه رضای خدا برداشته نمی شود مگر این  که خداوند او را از عذاب الهی محفوظ می دارد

namaz (8)

مناسبت ها:

هشتم ربیع الثانی ، سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع)

دهم ربیع الثانی ، سالروز وفات حضرت معصومه (س)

دوازده بهمن ، سالروز ورود تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمههوری اسلامی ایران به ایران و آغاز دهه مبارک فجر

تحولات یمن و مصر و سایر کشور های اسلامی و ضرورت اتحاد مسلمانان

بازتاب نامه‌ی مقام معظم رهبری به جوانان غرب

سفر رئیس محترم جمهور به استان اصفهان

namaz (7) مکبر: حسین شاکری

تصاویر : جهانگیر حدادیان

خلاصه خطبه ها: علی رصاف

namaz (9)